آتش‌سوزی پارک ملی گلستان مهار شد / بیش از 10 هکتار در آتش سوخت

زرین نامه: مدیر پارک ملی گلستان گفت: آتش‎سوزی پارک ملی گلستان به طور کامل مهار شد.

به گزارش زرین نامه؛ جواد سلیاری دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه ظهر امروز باز هم منطقه سلیمان کشته پارک ملی گلستان طعمه حریق شد، اظهار داشت: پس از اعلام گزارش آتش‎سوزی بلافاصله تیم‎های اطفای حریق در منطقه حاضر شده و عملیات اطفا را آغاز کردند و در حال حاضر این آتش به صورت کامل مهار شده است.

وی با اشاره به اینکه باز هم برای چندمین بار عامل انسانی و بی‎دقتی افراد و عامل انسانی باعث بروز این آتش شده است، در خصوص وسعت آتش‎سوزی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس برآوردهای نخست بیش از 10 هکتار در آتش سوخته است اما باز هم برای اعلام دقیق وسعت این آتش‎سوزی باید بررسی‌های بیشتری را انجام داد.

60 نفر در عملیات اطفای حریق شرکت داشتند

پیش از این مدیر روابط عمومی پارک ملی گلستان به خبرنگار فارس گفت: گرمای هوا و باد در این منطقه باعث شده تا مهار آتش‎سوزی به سختی انجام شود و نیروهای هلال‎احمر، آتش‎نشانی منطقه خراسان شمالی، آتش‎نشانی گالیکش و نیروهای پارک ملی گلستان برای اطفای حریق تمام تلاش خود را بکار گرفتند.

  یحیی مرادی با بیان اینکه عامل انسانی علت بروز آتش‎سوزی بوده است، تأکید کرد: حدود 50 الی 60 نفر در اکیپ‎های مختلف برای مهار آتش‎سوزی با دبه‎های 10 لیتری، فلاش‎تانک و بیل اقدام به فروکش کردن آتش‎سوزی کردند.

وی در پایان با بیان اینکه میزان خسارت عرصه جنگلی هنوز مشخص نیست، عنوان کرد: از زمان بروز آتش‎سوزی نیروها به فوریت در منطقه حضور یافته و برای مهار آتش تلاش می‎کنند./فارس