قرآن جامع ترین وسیله هدایت بشر/ مواهب الهی ماه رمضان قابل شمارش نیست

زرین نامه: امام جمعه شهرستان علی آبادکتول گفت: ماه رمضان، ماه نزول قرآن و جامع ترین و کامل ترین وسیله هدایت بشر در ابعاد مختلف مادی و معنوی است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی امام جمعه شهرستان علی آبادکتول اظهار داشت: یکی از برکات مهم ماه مبارک رمضان وظیفه مهم روزه داری است که در کنار برکات بی شمار دیگر این ماه جلوه ویژه ای دارد.

وی افزود: در این ماه، قرآن نازل شده است که جامع ترین و کامل ترین وسیله هدایت بشر در ابعاد مختلف مادی و معنوی است.

حجت الاسلام موسوی یادآورشد: شب های قدر در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است که با فضیلت ترین زمانها در طول سال است.

وی با تاکید بر بهره مندی از ماه مبارک رمضان، اذعان داشت: موقعیت و فرصت بسیار ممتاز و ویژه ای را خداوند متعال در خصوص استجابت دعا در این ماه قرار داده است، لذا اجمالا کرامات و مواهب الهی در این ماه قابل شمارش نیست.

امام جمعه علی آباد کتول خاطر نشان کرد: ماه رمضان فرصتی است که اگر انسان توفیق پیدا کند و از آن بهره بگیرد باید بر این سعادت و توفیقی که نصیبش شده است ببالد و خدای را سپاسگزاری کند.

وی در ادامه افزود: اگر انسان در اثر غفلت و کم توجهی به ارزش این ماه، این فرصت را از دست دهد زیان کار است و خسارتی برده است که با هیچ وسیله ای جبران پذیر نخواهد بود.

حجت الاسلام موسوی همچنین گفت: تنها کافیست که به فلسفه روزه در این ماه توجه کنیم، مطابق روایتی که از پیامبر اکرم(ص)نقل شده است، آن حضرت می فرماید: «صوموا تصحوا » روزه بگیرید تا سلامت باشید، این سلامت هم سلامت جسمی و هم سلامت روحی است.

وی ادامه داد: انسان بر اثر روزه گرفتن، بسیاری از بیماری های جسمی را از خود دفع می کند و همینطور با بیماری ها و عقده های روحی مبارزه می کند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: روزه با تقویت اراده و فراغتی که برای انسان فراهم می کند و نیز با تقویت پیوند او با خدا برایش موقعیتی فراهم می کند که راحت تر بتواند با مفاسد اخلاقی و بیماری های روحی و روانی خودش مقابله کند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه