سیاست‎های جمعیتی باید مبتنی بر توسعه‎یافتگی باشد

زرین نامه: مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه جمعیت یکی از شاخصه‎های توسعه اقتصادی کشور است، گفت: سیاست‎های جمعیتی باید مبتنی بر توسعه‎یافتگی باشد.

به گزارش زرین نامه؛ فائزه عبداللهی بعدازظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت 20 تیرماه روز جهانی جمعیت در مرکز  گلستان برگزار شد، اظهار داشت: سیاست‎های جمعیتی باید توسعه‎یافتگی را در بخش‎های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال داشته باشد تا جامعه جوان به سمت افزایش جمعیت رهنمون شود.

  وی با تاکید بر اینکه سیاست‎های مصنوعی نمی‎تواند رشد واقعی جمعیت کشور را فراهم کند، تصریح کرد: باید سیاست‎هایی که قابلیت اجرایی دارد مطرح و جزو برنامه قرار بگیرد که در رابطه با مصوبات اخیر نگرانی‎هایی وجود دارد.

توزیع ناعادلانه منتج به وضعیت نامطلوب اقتصادی شده است

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه فرزندآوری خصوصی‎ترین بحث زوجین است، افزود: اگر قرار است هر یک از دستگاه‎های اجرایی و قوای سه‎گانه در این زمینه ورود و تدبیر کند باید بیشترین امر به فرهنگسازی اختصاص پیدا کند.

عبداللهی با بیان اینکه در سیاست‎ها باید نگاه بومی اعمال شود، خاطرنشان کرد: گلستان یکی از قطب‎های کشاورزی است که اگر این صنعت در گلستان رونق پیدا کند به افزایش‎فرزندآوری کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی در جامعه طی سال‎های اخیر بد نبوده اما توزیع ناعادلانه منتج به وضعیت نامطلوب اقتصادی شده است.

سن ازدواج دو سال کاهش پیدا کند

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان بر ضرورت تربیت تاکید کرد و گفت: ما نمی‎توانیم هر فرزندی را در توسعه‎یافتگی جامعه موثر بدانیم چراکه پرورش آنها نکته‎ای حائز اهمیت است.

عبداللهی با بیان اینکه تعداد زنان نسبت به مردان در گلستان بیشتر است، یادآور شد: واقعیت این است در اقدامات اخیر نباید دخالتی در زندگی زوجین صورت بگیرد باید مباحثی فراتر مورد بررسی قرار بگیرد از جمله پیگیری مرخصی زنان در مدت زمان بارداری که برخی از دستگاه‎ها نسبت به اجرایی شدن آن سرباز زدند.

وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در دختران 24 سال و در پسران 28 سال است، گفت: اگر سن ازدواج دو سال کاهش پیدا کند نگرانی‎های موجود تاحدودی برطرف خواهد شد.

جمعیت جوان کشور نیازمند برنامه‎ریزی است

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان بیان داشت: دختران امروز در سن 22 سالگی دانشجو هستند و در شهرهای مختلف تحصیل می‎کنند که باید فضاسازی لازم برای این قشر تحصیلکرده جامعه صورت بگیرد.

عبداللهی نقش تعالیم دینی را در این زمینه موثر خواند و ابراز داشت: جهان اسلام 20 درصد جمعیت جوان را تشکیل می‎دهد خیلی از کشورها برای جمعیت جوان تهمیداتی اتخاذ کردند که کشور ما نیز میازمند تمهیدات موثر در این بخش است، باید شرایطی فراهم شود افرادی که برای تحصیل به خارج کشور مهاجرت کردند به کشور بازگردند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه