مهر خبرگزاری تاثیرگذار بین المللی است / نگاه سیاسی و انتخاباتی به خبرگزاری ضربه می زند

زرین نامه: فعال رسانه ای استان گلستان با اشاره به اینکه خبرگزاری مهر رسانه تاثیرگذار بین المللی است ،گفت : مطالبات و دغدغه های مردم باید اولویت باشد و نگاه سیاسی و انتخاباتی به این جایگاه ضربه می زند.

به گزارش زرین نامه؛ علیرضا کلاگر فعال مطبوعاتی استان گلستان است که از سال 78 و 79 همکاری خود را با روزنامه همشهری در تهران شروع کرد و بعد از اتمام دوره دانشجویی با ورود به گرگان کار مطبوعاتی را با هفته نامه گلستان مهر آغاز کرد. وی مدیر سایت گلستان پرس و عهده دار سابق خبرگزاری آریا در گلستان بوده و در زمان محمودزاده استاندار گلستان به عنوان رابط خبری دفتر روابط عمومی استانداری و تنظیم خبر کار کرده است .

کلاگر اظهار کرد: با ورود اینترنت به زندگی جوانان و نخبگاه جامعه ، گرایش به سمت رسانه های مجازی بیشتر شد و روزنامه ها و هفته نامه ها در اقلیت قرار گرفتند .

وی افزود: تا قبل از روی کار آمدن دولت احمدی نژاد اصلاح طلبان در فضای مجازی یکه تازی می کردند اما در زمان دولت نهم و دهم اصولگرایان نیز فعال شدند و امروز بنا به اذعان فعالین فضای مجازی از لحاظ کمیت و کیفیت اصولگرایان دارای وضعیت بهتری هستند .

این فعال رسانه ای با تاکید بر اینکه خبرگزاری مهر رسانه انقلابی و تاثیرگذار بین المللی است ، ادامه داد: خبرگزاری ها بر اساس مبنا و خاستگاه خود می بایستی همگام و همسو با آن حرکت کنند و خبرگزاری مهر هم با توجه به اینکه منتسب به دستگاه مورد حمایت رهبری است ، می تواند در ترویج مبانی دینی مردم و مدیران موثر باشد و باید در راستای آرمان و اهداف انقلاب حرکت کند و کسانی که اعتقاد به اصول امام و انقلاب ندارند نمی توانند در این زمینه فعالیت کنند.

علیرضا کلاگر تصریح کرد: متاسفانه عده ای به خبرگزاری مهر به دیده نگاه ابزاری نگاه می کنند نه اطلاع رسانی و در بحث خبرگزاری مهر استان گلستان نیز شواهد نشان می دهد که رویکرد انتخاباتی جهت گیری آن شده است و دغدغه و مطالبات مردمی در ان دیده نمی شود در حالی که یک رسانه به این مهمی نباید امکانات و ظرفیت مالی آن در اختیار نگاه سیاسی و انتخاباتی قرار بگیرد.

کلاگر با اشاره به اینکه نباید به رسانه ها دید درآمدی و شغل داشته باشیم خاطرنشان کرد: اگر مردم احساس کنند که از کنار رسانه و خبرگزاری مطالبات و دغدغه های آنها حل می شود قطعا به سمت آن آمده و از آن حمایت می کنند و می توانند آن را به اوج برسانند ولذا در این رقابت باید از برداشت های کوتاه مدت دوری کنیم ./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه