جامعه دینی سبب استحکام خانواده می‎شود

زرین نامه: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه دین در جامعه باید تقویت شود، گفت: جامعه دینی سبب استحکام خانواده می‎شود.

 به گزارش زرین نامه؛ حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد ظهر امروز در کارگاه آموزشی بررسی راهکارهای عملی عفاف و حجاب گلستان اظهار داشت: برای دیندار کردن جامعه سازوکارها و موانع فراوانی وجود دارد که اگر بتوانیم جامعه را دینی نگه داریم، خود به خود حجاب حاصل می‎شود.

وی احترام متقابل فرزندان به والدین، استحکام بنیان خانواده، جامعه اسلامی، بازار اسلامی، اداره اسلامی را مرهون تقویت دین در جامعه برشمرد و تصریح کرد: اگر رفتارها و کردارها در جامعه متناسب با ارزش‎های دینی باشد، نتیجه‎بخش خواهد بود.

همه در برابر ترویج معروفات و نهی از منکرات در جامعه مسئولیت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه جامعه باید نسبت به دین و ارزش‎های دینی پایبندی مستحکمی داشته باشد، افزود: باید جامعه به سمتی پیش برود که خواندن نماز، قرآن، دعا، رعایت حلال و حرام ، برخورداری از اخلاق نیکو را به درستی انجام دهد.

ولی‎نژاد با بیان اینکه همه در برابر ترویج معروفات و نهی از منکرات در جامعه مسئولیت داریم، خاطرنشان کرد: باید این مفاهیم به یک همزبانی مشترک برسد که همه بر اساس قاعده نسبت به مسائل در جامعه مسئول هستند و آن را نباید فقط منحصر به یک دستگاه خاص بدانند.

وی ادامه داد: هر کس به سهم خود اعم از خانواده، مردم، بازاری و کسبه باید اثرگذار باشد چنانکه جامعه همانند پازلی است که همه می‎توانند در آن ایفای نقش کنند و در صعود و سقوط آن موثر واقع شوند.

جامعه باید حجاب، روزه، قرآن و اخلاق را با اعتقاد بپذیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه جامعه نیازمند نصیحت است، گفت: با یک‎سری جریانات ضدفرهنگی نمی‎توان با زور مشت ورود کرد، بلکه باید فرهنگی کار کنیم تا خانواده و جامعه از گزند آسیب‎ها مصون بماند.

ولی‎نژاد با بیان اینکه جامعه باید حجاب، روزه، قرآن و اخلاق را با اعتقاد بپذیرد، یادآور شد: جامعه‎ای که با فرهنگ نجات یابد قابل اعتماد و قابل تکیه است جامعه‎ای که با زور قانون نگه داشته شود، قابل تکیه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم خوبی در جامعه داریم، گفت: باید لکه‎های سیاه از چهره سفید جامعه زدوده شود که در این راستا لازم است فعالیت‎های زیادی انجام شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه