پیشگیری از زئونوز نیازمند تعامل دستگاه های اجرایی است+تصاویر

زرین نامه: معاون فرماندارعلی آبادکتول با اشاره به سند جامع سلامت گفت: یک سازمان به تنهایی قادر به کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام نیست و این امر نیازمند تعامل دستگاه های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ ابراهیم احمدی در همایش شوراها و دهیاران با موضوع زئونوز بیان کرد: آگاهی بخشی به مردم باعث پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک انسان و دام می شود و یک شخص سالم در جامعه می تواند نقش خود را در انجام امورات محوله در جامعه به نحو احسن به انجام برساند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش همگانی اظهار کرد: شوراها و دهیاران آموزش دیده در روستاها، می توانند در امر بهداشت و سلامت مردم نقش موثری داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: با بررسی سند جامع سلامت درمی بینیم، مقابله با بیماری ها تنها با ورود یک سازمان قابل حل نیست بلکه همکاری برون بخشی دستگاه های مرتبط دیگر در مهار این بیماری ها لازم و ضروری است.

معاون فرماندار علی آباد کتول با بیان اینکه شوراهای اسلامی و دهیاران باید تعامل مطلوبی با خانه های بهداشت و مجموعه شبکه بهداشت داشته باشند، تاکید کرد: حرکت به سمت سلامت جامعه علاوه بر وظیفه شغلی، یک وظفیه شرعی بر دوش مسئولین است.

دکتر علیرضا کمال غریبی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آبادکتول نیز در این همایش بر لزوم آشنایی مردم با بیماری های مشترک انسان و دام، تب کالت، هاری و راه های پیشگیری از آن تاکید فروان کرد.

وی افزود: لازم است مردم در خصوص این بیماری ها حساس شوند تا بتوانند پیشگیری های لازم را انجام دهند.

کمال غریبی یادآور شد: یکی از راه های کاهش و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان همکاری دستگاه ها خصوصاً شهرداری ها در شهرها و شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاها است که باید این همکاری ها تداوم داشته باشد.

hamayesh 2.JPG - 61.71 کیلو بایت

hamayesh 4.JPG - 66.33 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه