«عفاف و حجاب» آنتی‎ویروس سقوط اخلاقی است

زرین نامه: دشمن آن قدر نزدیک شده که در خانه‎ها سکنی گرفته و با امواج ماهواره‎ای سعی در تغییر فرهنگ، رفتار و کردار هر یک از ما دارد در این راه پرفراز و نشیب فقط «عفاف و حجاب» می‎تواند آنتی‎ویروسی برای جلوگیری از سقوط اخلاقی باشد.

به گزارش زرین نامه؛ تا به حال فکر کرده‎ای که چرا این همه شبکه‎های ماهواره‎ای فارسی‌زبان و سایت‎های ضدفرهنگی شبانه‎روز  هزینه‎های میلیارد دلاری خرج می‎کنند با وجود اینکه خودشان در منجلاب بحران اقتصادی دست و پا می‎زنند مگر آنها دلشان به حال من و شما می‎سوزد یقینا نه، دشمنان فهمیده‎اند برای رسیدن به اهداف پلیدشان باید به آرامی در بدنه جامعه اسلامی رسوخ کنند تا این فرهنگ غنی از بن‎مایه تضعیف شود.

دشمنان در طول سال‎های متمادی از هر طریقی که وارد شدند نتوانستند خواسته‎های خود را عملیاتی کنند از جنگ نظامی گرفته تا اقتصادی و فرهنگی اما ملت سرافراز ایران بارها و بارها و در برهه‎های مختلف امتحان خود را به خوبی پس داده تا به دنیا ثابت کند ارزش‎هایی که تا امروز به دست آورده چیزی نیست که همچون بیدی در اثر بادهای زودگذر بلرزد.

در تندباد هجمه‎های فرهنگی که همچون تیری از هر سو جامعه اسلامی به ویژه جوانان را هدف قرار داده ممکن است برخی مورد اصابت قرار بگیرند و ظاهرشان رنگ و بویی جز فرهنگ اسلامی به خود بگیرد اما همین جوانان در صحنه‎های دفاع از انقلاب اسلامی با یک اشاره مقام معظم رهبری آنچنان به میدان آمدند که دشمن خیال موهوم خود را از ذهنش پاک کرد.

روزها از پی هم می‎آیند و می‎گذرند؛ آری گذر ایام با مناسبت‎های گوناگون همچون تلنگر کوچکی است تا یاد کنیم از روزهایی که جوانان زیادی برای این کشور عزیز سر از پای نشناختند و با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و امنیت امروز کشور به خاطر همان دلاوری‎هاست، هرگز فراموش نکنیم این کشور به راحتی به دست من و شما نرسیده که بخواهیم به راحتی به بیگانه تقدیمش کنیم.

* قدرت ایران با تکیه بر ایمان جاودانه مانده است

دشمن به عظمت انقلاب اسلامی پی برده است و می‎داند هدف این نهضت چیست، می‎داند این انقلاب روزی فرهنگ خود را در جهان فراگیر خواهد کرد، می‎داند که قدرت ایران با تکیه بر ایمان جاودانه مانده است به همین خاطر ایمان‎مان را هدف گرفته تا به مقصودش برسد.

آیا می‎دانی که دشمنان این مرز و بوم برای اینکه هدفمند وارد کارزار فرهنگی شوند در کشورشان دانشگاه‎های شیعه‎شناسی تاسیس کردند تا با شناخت کامل از فرهنگ اسلامی، تیشه به ریشه این انقلاب بزنند، آیا می‎دانی دشمنان به فکر سرمایه‎گذاری بلندمدت در زمینه گسترش بی‎بندوباری اخلاقی و نابودی ارزش‎ها هستند.

گسترش فساد، اعتیاد، بی‎بندوباری، شبهه‎افکنی در باورهای دینی، بی‎تفاوتی، ناامیدی و پوچی‎گری در بین جوانان جزو دسیسه‎های دشمن است مبادا اسیر خواسته‎های دشمن شویم، باید باور کنیم طمع مهاجمین در هجوم نظامی به خاک بود اما در شبیخون فرهنگی طمع به دین است در حمله نظامی، دشمن اعلام جنگ می‎کند ولی مهاجم فرهنگی اعلام دوستی، آنجا درگیری مرزهاست و اینجا خطر در درون خانه‎هاست.

دشمن آنقدر نزدیک شده که در خانه‎ها سکنی گرفته و با امواج ماهواره‎ای سعی در تغییر فرهنگ، رفتار و کردار هر یک از ما دارد در این راه پرفراز و نشیب فقط «عفاف و حجاب» می‎تواند آنتی‎ویروسی برای سقوط اخلاقی باشد.

* بدحجابی سیلی بزرگی به فرهنگ عفاف و حجاب است

استاد حوزه و دانشگاه قم در خصوص عفاف و حجاب در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: بدحجابی سیلی بزرگی به فرهنگ عفاف و حجاب است و این معضل ضدارزشی موجب دور شدن جامعه از فرهنگ ناب اسلامی می‎شود.

حجت‎الاسلام مجید جعفرپور با بیان اینکه ارتباط با نامحرم سبب سست شدن حیا و خویشتن‎داری می‎شود، افزود: نامحرم، انسان را از نزدیک شدن به خدا باز می‎دارد و ارتباط با آن حرام است.

وی با تاکید بر اینکه دوستی دختر و پسر حرام است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که سبب شده آمار طلاق و تجرد در جامعه بالا برود به خاطر این است که جوانان ما قبل از ازدواج بارها ارتباط عاطفی و حسی داشته‎اند.

استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه لیاقت را باید به اندازه ادعاهای خود بالا ببریم، یادآور شد: فردی که برای خود و خدای خود احترام قائل نباشد هیچ تضمینی برای زندگی با آن وجود ندارد.

جعفرپور با بیان اینکه مردان باید نگاه خود را کنترل و زنان پوشش‎شان را رعایت کنند، ابراز داشت: غیرت در جامعه غریب واقع شده، برخی پوشش‎ها با فرهنگ اسلامی هیچ سنخیتی ندارد.

وی مدیریت احساس را شاه‎کلید رهایی از گناه عنوان کرد و گفت: قلبی که در آن نامحرم خانه گزیند خداوند جایی ندارد لذا برای اینکه رضایت خدا را جلب کنیم باید کاری کنیم که حکم خدا شکسته نشود.

مردم در صعود و سقوط جامعه موثر هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه دین باید در جامعه تقویت شود، گفت: اگر جامعه با مسائل دینی و اعتقادی ارتباط قوی‎تری برقرار کند خود به خود حجاب حاصل خواهد ‎شد.

حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد افزود: ترویج معروفات و نهی از منکرات در جامعه باید گسترش پیدا کند همه باید در این راستا خودشان را مسئول بدانند و پیگیری مسائل را نباید فقط از یک دستگاه خاص انتظار داشت.

وی با بیان اینکه مردم در صعود و سقوط جامعه موثر هستند، گفت: همه چیز باید از خودسازی آغاز شود تا جامعه‎سازی در مسیر درست قرار بگیرد جامعه اسلامی به دنبال خودساختگی افراد است نه خودباختگی؛ کسانی که در برابر امیال نفسانی اسیر می‎شوند و به نجوای شیطان عمل می‎کنند سخت در گمراهی هستند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه