راه اندازی پايانه حمل بار و انبار ذخیره غلات در مرز اینچه‎برون گلستان

زرین نامه: مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان از راه اندازی پايانه حمل بار و انبار ذخیره غلات در مرز اینچه‎برون استان گلستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ مهدي ميقاني در جلسه كارگروه حمل و نقل و ارتباطات گفت: كارگروه حمل و نقل و ارتباطات ذيل كارگروه توسعه صادرات استان تشكيل شده و مسئوليت دبيرخانه اين كارگروه به عهده اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان است.

دبير كارگروه حمل و نقل و ارتباطات با اشاره به مزيت هاي فراوان موقعيت ارتباطي استان گلستان اظهار کرد: امكانات حمل و نقل هوايي، ريلي و ناوگان جاده اي مناسب، خطوط بين المللي و شرايط بالقوه بندري از ويژگي هاي استان است كه با ساخت راه آهن گرگان- اينچه برون اين موقعيت ارتباطي ارتقاء پيدا كرده و توسعه تجارت و ترانزيت كالا را نيز به همراه خواهد داشت.

ميقاني تصریح کرد: در واقع هدف اصلي از اجراي طرح راه آهن، گسترش حمل و نقل بين المللي كالا از طريق استان گلستان می باشد و يكي از زيرساخت هاي مورد نياز اين پروژه ساخت ايستگاه تغيير بوژي و پايانه غلات در ايستگاه راه آهن اينچه برون است.

وی افزود: براي اين ساخت این پایانه زميني به وسعت 150 هكتار با سه هزار متر بنا در نظر گرفته شده كه پلان معماري و فايل مهندسي مورد نظر نيز توسط مشاور تحت نظارت شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي طراحي و آماده شده است.

میقانی یادآور شد: براي اتخاذ تصميمات آينده نگر و اجرای بهتر این طرح از پايانه مرزي سرخس بازديد خواهیم کرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه