مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز تعطیل می‎شوند

زرین نامه: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان گفت: کمپ‎های ترک اعتیادی که مجوز فعالیت ندارند و یا با داشتن مجوز خدمات‎دهی مناسبی ندارند، تعطیل می‎شوند.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، منصور علیرضایی در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: طی دو هفته گذشته چهار مورد از این کمپ‎ها در شهرستان‎های بندرترکمن، گرگان و گنبدکاووس بعد از بازرسی‎هایی که به عمل آمد تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم بازرسان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به همراه کارشناسان بهزیستی و بهداشت و درمان مشغول بازرسی از این مراکز هستند و چنانچه مشخص شود مرکزی بدون مجوز فعالیت می‎کند و یا در چهارچوب اساسنامه خود و دستورالعمل‎های موجود عمل نمی‎کند از ادامه فعالیت آن مجموعه تا رفع کامل نواقص جلوگیری می‎شود.

کمپ اجباری توسکستان گلستان آماده نگهداری معتادان بی‎خانمان و کارتن‎خواب است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان خاطرنشان کرد: در کمپ اجباری توسکستان گلستان معتادان بی‎خانمان و کارتن‎خواب که دارای رفتارهای پرخطر بوده و چهره شهر را مخدوش و آسایش مردم را سلب می‎کنند نگهداری می‎شوند.

وی ادامه داد: تا به امروز پنج مرحله جمع‎آوری این افراد با همکاری دستگاه‎های مرتبط از جمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و بهزیستی انجام شده، ضمن اینکه در بعضی مواقع به تشخیص دادستان‎های شهرهای مختلف استان افرادی به این مرکز معرفی و تحت درمان قرار می‎گیرند.

80 معتاد پرخطر از استان‎های دیگر در گلستان تحت درمان قرار گرفته‎اند

علیرضایی اضافه کرد: تا امروز بیش از 80 معتاد پرخطر هم از استان‎های دیگر در این مرکز تحت درمان قرار گرفته‎اند و پس از طی کردن دوره درمان به استان‎های خود بازگشته‎اند و مثل معتادان بهبودیافته داخل استان، پیگیری‎های لازم در خصوص وضعیت فعلی آنها از طریق این مرکز صورت می‎گیرد و نقاط لازم به این افراد و خانواده‎های آنها گوشزد می‎شود.

وی اضافه کرد: خانواده‎هایی که از داشتن فرد معتاد در محیط خانواده رنج می‎برند و توان بستری کردن آنها در مراکز خصوصی را ندارند با اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان محل اقامت خود ارتباط برقرار کنند و از مساعدت‎های آنها برای بستری کردن این افراد بهره‎مند شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان ادامه داد: در صدد هستیم بعد از جمع‎بندی گزارش بازرسان مجوز تاسیس کمپ‎های ترک اعتیاد بیشتری را به افراد واجدشرایط که معمولا از بین معتادان بهبودیافته خودمعرف با پاکی بالا انتخاب می‎باشند بدهیم تا انشالله مسیر پاک‌سازی جامعه از این بلای افیونی هموارتر و سرعت کار بالاتر رود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه