ارتباط با پروردگار به اراده خودمان بستگی دارد

زرین نامه: نماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان گفت: ارتباط با پروردگار به اراده خودمان بستگی دارد.

به گزارش زرین نامه؛ آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی شنبه‌شب در جمع روزه‌داران شهر گرگان در مسجد گلشن این شهر با بیان اینکه ذات اقدس الهی در بسته به روی بندگان خود ندارد، اظهار داشت: حق تعالی برای سهولت ارتباط بندگانش با وی هیچ پرده و حجابی بین خود و آنها قرار نداده و آنها به ساده‌ترین شکل می‌توانند با خالق خود ارتباط برقرار کنند.

قدرتمندان عالم درهای ارتباط خود با مردم را بسته‌اند

وی با بیان اینکه این در حالی است که قدرتمندان عالم درهای ارتباط خود با مردم را بسته‌اند، ادامه داد: آنها بین مردم و خود پرده حجاب قرار داده‌اند و مردم هر زمانی توانایی برقراری ارتباط با آنها و بیان حرف‌هایشان را ندارد.

به گفته نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، برای ملاقات با قدرتمندان عالم هزار نفر را باید واسطه قرار داد، شاید باز هم چنین اجازه‌ای دریافت نشود، اما برای ملاقات با ذات اقدس‌الهی چنین تشریفاتی نیاز نیست.

هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانیم با خالق خود ارتباط برقرار کنیم

امام جمعه گرگان توضیح داد: هر ساعت از شبانه‌روز، وقت و بی وقت، اراده کنیم می‌توانیم با خالق خود ارتباط برقرار کنیم و نتیجه آن را هم ببینیم.

نورمفیدی با اشاره به اینکه فقط کافی است نام او را از عمق جان بیان کنیم، آنگاه گوش جان ما لبیک او را می‌شنود، اضافه کرد: روایاتی که از معصومین به ما رسیده، این حقیقت را به اشکال مختلف بیان کرده‌اند.

معنی حقیقی کرم، مختص ذات اقدس‌الهی است

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان با بیان اینکه یکی از صفات پروردگار، کریم است، در توضیح این واژه، عنوان کرد: کرم یعنی اینکه انسان لطفی در حق کسی بکند بدون اینکه انتظار جبران آن را داشته باشد.

نورمفیدی با بیان اینکه معنی حقیقی کرم، مختص ذات اقدس الهی است و انسان‌ها به دو دلیل نسبت به یکدیگر کریم هستند، عنوان داشت: انسان‌ها یا برای جبران محبت خود و یا برای رسیدن به هدفی، نسبت به یکدیگر محبت می‌کنند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه