6 هزار گلستانی آموزش‎های فنی حرفه‎ای فراگرفتند

زرین نامه: مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان گفت: در سه ماهه ابتدای امسال بیش از 6 هزار گلستانی آموزش‎های فنی و حرفه‎ای را در رشته‎های مختلف فراگرفتند.

به گزارش زرین نامه؛ ابوالفضل تیرانداز اظهار داشت: بیش از 785 هزار نفر ساعت از آموزش‎های فنی و حرفه‎ای برخوردار شدند که این آموزش‎ها توسط 132 مربی حق‎التدریس و 46 مربی رسمی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت‎های ‎فنی و حرفه‎ای در سطح کلان کشور دارای یک سند راهبردی است، تصریح کرد: این سند از هشت راهبرد، 27 سیاست و 260 برنامه عملیاتی در زمینه‎های مختلف تشکیل شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان افزود: آموزش‎های فنی و حرفه‎ای در مراکز ثابت و در سطح شهرستان‎های تابعه انجام می‎شود و این فعالیت‎ها برای نیروهای مسلح، روستاها، صنایع، اصناف، بنگاه‌های اقتصادی، شهرک‎های صنعتی، اداره اقدامات تامینی زندان‎ها و کانون اصلاح در حوزه گرگان و گنبدکاووس انجام می‎گیرد.

تیرانداز با بیان اینکه فعالیت‎های فنی و حرفه‎ای در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه می‎شود، یادآور شد: بخش خصوصی فعالیت‎هایی نظیر خدمات، رشته‎های فنی و حوزه کشاورزی را با استفاده از امکانات کارآموزان به آنها آموزش می‎دهد.

وی از فعالیت بیش از 380 موسسه آزاد کارآموزی فنی و حرفه‎ای در گلستان خبر داد و بیان داشت: این موسسات بخشی از فعالیت‎های فنی و حرفه‎ای را اجرا می‎کنند اما کنترل و نظارت فعالیت‎ها زیرنظر اداره کل فنی و حرفه‎ای استان است.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان بر ضرورت نیازسنجی آموزشی در سطح استان تاکید کرد و ابراز داشت: بر اساس ماموریت و استراتژی سازمان فنی و حرفه‎ای، آموزش‎ها باید متناسب با نیاز منطقه باشد، بند «و» ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه نیز نسبت به توسعه مستمر آموزش‎های فنی و حرفه‎ای در روستاها تأکید دارد.

تیرانداز از اجرای نیاز سنجی روستایی در سطح استان خبر داد و گفت: از طریق بازدیدهای میدانی توسط دلفی «خبرگان آن شهرستان» که شامل کارگروه اشتغال، فرماندار و نمایندگان دستگاه‎های اجرایی هستند نیازسنجی آموزشی صورت می‎گیرد تا آموزش‎ها متناسب با نیازهای منطقه باشد.

وی بیان داشت: نیازسنجی در مناطق کلاله، علی‎آبادکتول، بندرترکمن، گمیشان و کردکوی صورت گرفته است و تا نیمسال آینده قرار است برنامه‎های مستمر نیازسنجی آموزشی به صورت کامل انجام شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه