زمان احمدی نژاد 20:30 خوب بود ، الان شد یقه گیر سیاسی !

زرین نامه: بر سینه چاکان دولتها این انتقاد وارد است که چرا تا یک رسانه نظر مساعدی نسبت به دولت مورد نظر آنها ندارد و یا اینکه مجیزه گویی آنها را نمی کند متهم به یکسو نگری کنند که این عین دیکتاوری است و این افراد می خواهند با این روش به سمت یکنواخت کردن نظام پیش بروند .

به گزارش زرین نامه؛ یک زمانی که که نیروهای حزب اللهی نه وبلاگ نویسی بلد بودند و نه ادبیات رسانه ای داشتند ، عده ای از بقایای چپ در این کشور در زمینه رسانه ها همه کاره بودند ، 15 نفر در سال 77 در تهران نشستند و 30 تا نشریه زنجیره ای را اداره می کردند و با تیترهایشان افکار عمومی را هدایت و در این راه باج خواهی های زیادی کردند.

کودتای 18 تیر 78 نمونه ای از این باج خواهی های سیاسی بود که به سردمداری موسوی خوئینی ها در روزنامه سلام با افشای متن یک نامه محرمانه صورت گرفت . در آن روزها نیروهای حزب اللهی متوجه دفاع از رهبری و نظامی بودند که با خون هزاران جوان آبیاری شده بود ، اما بخشی از نیروهای متفکر اصولگرا به این فکر افتادند که پاشنه اشیل جریان چپ یعنی رسانه ها را مورد هدف قرار دهند .

ظهور برخی خبرگزاری ها مخصوصا خبرگزاری فارس در قضایای فتنه 88 و فعالیت بسیار موثر صدا و سیما مخصوصا بخش خبری 20:30 در آن ایام باعث شد چشم فتنه کور شود و مردم به ماهیت جریان خبیث برانداز نرم پی ببرند اما باز هم در زمینه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی احساس خطر می شد.

بعد از آن ایام بود که رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را داد و فرمود اگر وقت داشتم خودم آن را اداره می کردم و امروز اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است .

به دنبال این دستور ولی امری مسلمین تعداد زیادی از جوانان و بسیجیان حزب اللهی به سمت وبلاگ نویسی و راه اندازی سایت روی آوردند و توانستند قله رفیع مجازی را فتح کنند تا امروز که به اذعان سر کرده های جریان چپ فضای مجازی دربست در اختیار جوانان غیور ملت است .

اما چند وقتی است که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و بازگشت تعدادی از این چپی های تندرو به فضای مطبوعاتی کشور ، گویا از آن روزهای آرام و لقمه های پر چرب و نرم دیگر خبری نیست . این افراد بعد از 8 سال خود را در جهنمی از مطبوعات و رسانه هایی می بینند که فرصت تفکر به انها نداده و هر گونه جریان سازی و یا توطئه احتمالی را در نطفه خنثی می کنند .

بازتاب گاف های دولت و افتضاح در توزیع سبد کالا و عدم انصراف مردم از یارانه ها و به همراه نقدهایی که به تواقنامه ژنو وارد شد ، نشان داد که این جریان تاب مقاومت در برابر انتقادات گاه و بیگاه را ندارد لذا چند وقتی که برخی مدعیان این جریان به دنبال شناسنامه دار کردن این رسانه ها و گاها بیسواد خواندن منتقدین و ... می پردازند.

روزنامه ایران ارکان دولت هم در نقدی به بخش خبری 20:30 تاخته و آن را کاملا هدفدار به نفع جریان خاص دانسته است . بخش های از مقاله روزنامه ایران را با هم می خوانیم :

" «سعید لیلاز» می‌گوید که به دلیل بی اعتمادی مردم به این دست از برنامه‌ها ، چنین برنامه‌هایی ، تأثیری در قضاوت مردم نسبت به دولت نخواهد گذاشت.

پورنجاتی از تئوریسین های سرانه ای جریان چپ در نقد این برنامه با تأکید بر این که رغبت چندانی به پیگیری مرتب آن ندارد اما بر اساس دفعات متعددی که آن را مشاهده کرده است و اظهارنظر دیگر کارشناسان آن را قضاوت می‌کند، گفت: « این برنامه از نظر نوعی نوآوری در یک بسته خبری تلویزیونی قابل توجه است. زیرا خبر را از شکل و شمایل کلیشه‌ای و رسمی‌اش بیرون می‌آورد و به گونه‌ای متفاوت ارائه می دهد. بنابر این ابتکار در فرم ارائه محتوا اهمیت دارد. »

کمال‌الدین پیرمؤذن، از نمایندگان مجلس نیز درباره رویکرد برنامه خبری 20:30 با تأکید بر این که نقد و انتقاد پیش نیاز توسعه و سازندگی است، به ایران گفت: «اما متأسفانه این برنامه که قرار است سویه‌ای انتقادی داشته باشد اغلب دولت و صاحبان فکر متعلق به یک جناح را مورد سؤال و استهزا قرار می‌دهد، رویکردی که موجب خدشه‌دار شدن وحدت ملی و انسجام داخلی می‌شود و مانع از افزایش سرمایه‌های اجتماعی است، امری که مانع از حل مشکلات خواهد شد.»"

این سخنان در حالی است که همین جریان دگر اندیش در سالهای گذشته مشتری ثابت 20:30 بودند تا شاهد مشاجرات و تقابل مجلس و دولت احمدی نزاد باشند و همگان می دانند که در بحث دعوای لاریجانی و احمدی نژاد و شناساندن جریان انحرافی صدا و سیما الحق و الانصاف کم نگذاشت .

بخش خبری 20:30 نشان داد که فارغ از دسته بندی های سیاسی کشور رویکردی انتقادی به مسائل کشور دارد و مشکلات بر زمین مانده مردم را که معمولا به دلیل قصور مسئولین است بازتاب می دهد ، حال هر کسی می خواهد صاحب این دولت باشد .

بر سینه چاکان دولتها نیز این انتقاد وارد است که چرا تا یک رسانه نظر مساعدی نسبت به دولت مورد نظر آنها ندارد و یا اینکه مجیزه گویی آنها را نمی کند متهم به یکسونگری کنند که این عین دیکتاوری است و این افراد می خواهند با این روش به سمت یکنواخت کردن نظام پیش بروند .

نمایندگان مردم در مجلس هم با چرت زدن در مجلس و گرفتن پست برای مسئول دفترهای انتخاباتی خودشان و مساعده در پروژه های استانی حتما سوژه داغ رسانه ها خواهند بود ، پس سعی کنید با مردم ، برای مردم و بخاطر مردم کار کنید./گلستان ما

عماد محمدرضا پور

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه