سرپوش گذاشتن بر جنایات اسرائیل با استمداد از مرگ مسافران هواپیمای مالزیایی

زرین نامه: با خبر برخورد موشک به هواپیمای مسافر بری مالزی در مرزهای هوایی اوکراین، همه رسانه های غربی با مقصر دانستن پوتین و جنجال رسانه ای توانستند شکست مفتضحانه رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه را در حاشیه قرار دهند.

به گزارش زرین نامه؛ هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی پنج شنبه شب در مسیر خود از آمستردام به سوی شهر کوالالامپور در منطقه دونتسک اوکراین در 40 کیلومتری مرز روسیه سقوط کرد.

در این حادثه که 298 نفر از سرنشینان آن کشته شدند،‌با توجه به احتمال برخورد موشک با این هواپیما برخی کشورها روسیه را مقصر این حادثه دانسته و جنگ رسانه‌ای غرب علیه روسیه به شدت افزایش یافته است.

در این سانحه که هنوز عامل پرتاب موشک مشخص نشده است بیش از 100 نفر از سازندگان واکسن ایدز حضور داشتند که همگی جان خود را از دست دادند.
در این میان کارشناسان بین الملل اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند تا کمتر از یک سال دیگر از علت اصلی این اتفاق را مشخص کنند.

با این حال رسانه های غربی و آمریکایی با جنجال رسانه ای، پوتین را متهم به حمله موشکی به این هواپیما می کنند.

این حجم جنجال و شانتاژ رسانه ای به اندازه این است که حتی خانواده های قربانیان از پوتین می خواهند تا پاسخگوی خون قربانیان آنها باشد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه از وجود «شواهد و قرائنی فراگیر» یاد کرد که همدستی روسیه در حمله به هواپیمای مالزی را تقویت میکند. او رفتار شورشیان را در نحوه برخورد با اجساد قربانیان «شنیع» توصیف کرد.

مارک روت، نخست‌وزیر هلند نیز اعلام کرد که این تنها فرصت باقیمانده برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است تا اثبات کند قصد کمک به حل پرونده هواپیمای سرنگون شده مالزی را دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که هیچکس حق ندارد از حادثه رخ داده برای هواپیمای بوئینگ در خاک اوکراین برای رسیدن به اهداف خودخواهانه خویش استفاده کند.
پوتین در اظهاراتی از شبکه «راسیا-24» گفت: «در رابطه با حادثه دلخراش و وحشتناک رخ داده در آسمان منطقه دونتسک اوکراین باید بگویم که ما در روسیه با قاطعیت از همه طرفین درگیر در مناقشه داخلی اوکراین می‌خواهیم تا خونریزی را متوقف کرده و پای میز مذاکره بنشینند.»
وی افزود: «با اطمینان می‌توان گفت که اگر عملیات نظامی در شرق اوکراین از سر گرفته نمی‌شد، قطعا این حادثه نیز رخ نداده بود. در عین حال اکنون نیز هیچکس حق ندارد از این فاجعه برای رسیدن به اهداف سیاسی خودخواهانه خود استفاده کند. چنین حوادثی نباید باعث جدایی شود، بلکه برعکس باید باعث اتحاد بیشتر شود.»

نکته جالب در این اتفاق این است که ماجرای هواپیمای مالزی دقیقاً در زمانی اتفاق افتاد که رژیم اشغالگر اسرائیل حملات خود را به نوار غزه به بیشترین میزان رسانده بود و کشتار بی رحمانه فلسطینیان در غزه با اعتراضات مردمی از سراسر جهان همراه شده بود.

اما پس از سقوط این هواپیما می توان گفت که اخبار غزه از صدر خبرهای رسانه ها پایین آمد و در واقع خبر سقوط هواپیما اخبار غزه را تحت‌الشعاع قرار داد.

شاید بتوان گفت سقوط هواپیمای مالزی به این دلیل اتفاق افتاد که از این طریق بتوانند رسانه ها و مردم جهان را از پرداختن به جنایت رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه منحرف کنند.

این در حالی است که با ادامه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستیبه نوار غزه و پاسخ قاطعانه مقاومت به این تجاوزها، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی "دنی دانون" در سخنانی اعلام کرد: ما در این جنگ شکست خوردیم و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل باید استعفا دهد.

جنایات و شکست مفتضحانه رژیم اشغالگر اسرائیل باعث شد تا تنها راه چاره برای این رژیم یک بمب خبری دیگر باشد./دانا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه