احمد قلیشلی دغدغه فرهنگ را دارد یا صفحه فیس بوکش ! / آقای فضیلت مواظب پوست خربزه زیر پای خود باشد

زرین نامه: "تحلیلگران بر این باورند سرعت فضیلت در انتخاب قلیشلی به این دلیل بود تا از حضور پادشاهی دیگر در این اقلیم یعنی احسان مکتبی جلوگیری کند و تا انتخاب اصلی خود به عنوان معاون فرهنگی هنری از احمد قلیشلی استفاده کند .

به گزارش زرین نامه به نقل از عدالتخواهان گلستان؛ تغییرات دولت تدبیر و امید در بخش فرهنگی سر و صداهای زیادی را از همان آغاز کار در پی داشت ، بطوریکه حساسیت در این بخش ناظر به نگرانی های مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید بنام اقتصاد و فرهنگ بوده و در این راستا کارت زردهای مجلس به وزیر نیز از این منظر قابل ارزیابی است.

اما در گلستان از همان آغاز کار تعدادی از مطبوعاتی ها دست به دست هم دادند و با تهیه بیانیه و طومار های با نشان و بی نشان به دنبال تسخیر فرهنگ و ارشاد و نهایتا درست کردن جایگاه هایی برای خود بودند و در این راه منتظری که دو سال پیاپی رتبه یک کشور را بدست آورده بود قربانی کردند.

گزینه های نهایی مدیر کلی ارشاد استان احسان مکتبی و شیخ فضیلت بودند که نهایتا شیخ فضیلت که گفته می شود ارتباط نزدیکی با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و خانواده مهیمنی دارد توانست به این جایگاه برسد و احسان مکتبی محمد آبادی بعد از سالها تلاش برای نورمفیدی نتوانست حمایت وی رابرای این پست بدست آورد و البته اندکی هم دلخور شد.

البته در بحث مدیر کلی فضیلت بحثی نیست وشاید در حال حاضر بهترین گزینه برای استان باشد اما انتصاب احمد قلیشلی به عنوان معاون فرهنگی هنری شاید وزن و خط کش فرهنگی استان را خیلی پایین آورد .

بسیاری بر این باورند رویکرد ارشاد مبنی بر استفاده از نیروهای داخلی باعث شد تا دست فضیلت برای انتخاب مدیران و معاونت ها بسته باشد و نهایتا به نیروهای متوسط داخلی تکیه کند ، اما خوب بود که نیم نگاهی هم به سابقه افراد و دغدغه های فرهنگی آنها انداخته می شد .

تحلیلگران بر این باورند سرعت فضیلت در انتخاب قلیشلی به این دلیل بود تا از حضور پادشاهی دیگر در این اقلیم یعنی احسان مکتبی جلوگیری کند و تا انتخاب اصلی خود به عنوان معاون فرهنگی هنری از احمد قلیشلی استفاده کند .

اما آنچه که مشخص است احمد قلیشلی بیش از آنکه نگران فرهنگ مردم و جامعه باشد به صفحه فیس بوکش علاقه مند است طوری که صفحه وی جزو بروز ترین صفحات فیس بوکی است و دوستان بیشماری هم دارد که اخبار روز ارشاد استان زودتر از اینکه در روابط عمومی اداره کل برود در صفحه شخصی وی درج می شود.

همچنین قلیشلی مدیر مسئول هفته نامه حریف بود که دارای زمینه ورزشی بود اما به دلیل گرایشات وی وارد فضای سیاسی و اجتماعی هم می شد و نقد هایی را به مسئولان وارد می کرد .

هفته نامه حریف قبل از فتنه 88 با لوگوی سبز منتشر می شد ولی بعد از جریانات فتنه لوگوی ان مشکی و به تبع آن آقای مدیر نیاز ردای مشکی پوشیده وس یاه پوش فتنه شد ؛ هفته نامه ای که به نوعی می توان در محتوای آن رگه های از هواداری قلیشلی از یک جریان خاص را احساس کرد .

به هر حال فضیلت مواظب پوست خربزه زیر پای خود باشد که مبادا معاون فرهنگی وی بخواهد با مخالفین خود از در تسویه حساب وارد ود و هزینه هایی را بر ارشاد استان وارد کند که این موضوع در کنار وزن پایین معاونش در مباحث فرهنگی استان می تواند منشا زیان باشد .