مشکلات زوج های جوان ناشی از رفتار بازیگرانه ی آن ها در آغاز یک ارتباط است

زرین نامه: دکتر امین محمد پور حافظ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با اشاره بر ضرورت آغاز ارتباطات صادقانه در آغاز آشنایی گفت: مشکلات زوج های جوان ناشی از رفتار بازیگرانه ی آن ها در برخورد های آغازین یک ارتباط است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ دکتر امین محمد پور حافظ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در نخستین همایش خانواده با موضوع روابط همسران از منظر قرآن کریم و نهج البلاغه در علی آباد کتول با تشریح شایسته ترین رفتارهای زن و مرد از منظر اسلام در خانواده گفت: یکی از مشکلات ما رفتارها و برخوردهای تشریفاتی با جامعه است که وقتی به جمع خانواده می آییم، فراموش می کنیم که باید با همسر و فرزند خود نیز همان رفتارهای محترمانه و با عطوفت را داشته باشیم.

وی با اشاره به رفتار پر محبت و همراه با تکریم حضرت رسول(ص)، اظهار کرد: پیامبر بزرگ اسلام همیشه برای تکریم شخصیت کودکان، به هنگام ورود به جمع آن ها، زودتر سلام می کردند و برای هم صحبتی با آن ها بر روی زمین می نشستند تا گردن کودکان برای سخن گفتن با ایشان خسته نشود.

محمدپور تصریح کرد: بعضی رفتارهای زوج های جوان در دوران نامزدی و چند ماهه آغاز ازدواج شبیه به بازیگری در یک فیلم است که تنها زیبایی ها را نشان می دهند اما وقتی چند ماه از آغاز ازدواج می گذرد و خوراک نفس آن ها تمام می شود، در برخورد با یکدیگر دچار مشکل می شوند.

وی با بیان اینکه در اسلام و قرآن بر روابط حسنه با فرزندان تاکید شده، افزود: کودک در جنین مادر همه چیز را می فهمد، لذا والدین حق ندارند برای فرزند خود جنسیت تعریف کنند چرا که وقتی مثلا نوزاد دختر به دنیا آمد، اما والدین فرزند پسر بخواهند، ناخودآگاه رفتارها و شخصیت آن دختر شبیه پسران خواهد شد که دردسرآن برای والدین و جامعه است.

وی بر رعایت و آموختن چندین مورد اخلاقی قبل از تشکیل خانواده توصیه کرد و اذعان داشت: هر وقت خواستید خانواده ای متعادل تشکیل دهید، باید همه با هم یک دل و رفیق باشید.

محمدپور با بیان اینکه زن و شوهر باید هویت و استقلال شخصی داشته باشند، تاکید کرد: زن و مرد هر دو جوهره شخصیتی دارند، پس هر دو با هم برابرند و باید استقلال کامل داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه یک خانواده خوب و متعادل خود به خود به وجود نمی آید، خاطر نشان کرد: بوجود آوردن یک خانواده خوب نیاز به توجه، آگاهی، آموزش وکسب اطلاعات دارد.

محمدپور یادآور شد: در یک خانواده سالم و خوب وقتی مشکلی پیش می آید، اعضای آن به هم نزدیک تر می شوند تا مشکل را حل کنند نه اینکه از هم دور شوند و از مسئولیت های احتمالی فرار کنند.

وی در ادامه گفت: در یک خانواده سالم وقتی یکی اشتباه می کند دیگران شخصیت او را زیر سوال نمی برند بلکه بیشتر روی رفتار و اشتباهش نظر می دهند، در چنین خانواده ای بجای یافتن مقصر، برای شناخت مشکل و یافتن راه حل آن تلاش می کنند.

محمدپور سبک منفعلانه اعضای خانواده را بدترین حالت در خانواده ارزیابی کرد و گفت: اینکه یک عضو خانواده برای راضی نگاه داشتن دیگر اعضاء، به خواسته ها و علاقه مندی های خودت توجه نکند بسیار بد است و روح او را به مرور زمان بیمار خواهد شد.

وی با تشریح ضرورت کنترل بر رفتار و محبت، تاکید کرد: امام صادق(ع) می فرماید اگر بیش از اندازه بر دیگران محبت کردی و او هیچ گونه عکس العملی نشان نداد، پس از مدتی می گوید که وظیفه تو است، پس لازم است در محبت کردن تعادل داشته باشیم، همانگونه که امام صادق (ع) باز می فرماید: به پای دوست هر آنچه محبت داری بریز اما اعتماد نریز.

گفتنی است نخستین این همایش به همت شهرداری، شورای شهر و همکاری آموزش و پرورش، در تالار بوستان علی آباد کتول برگزار شد.

برای مشاهده تصاویر این همایش اینجا کلیک کنید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه