افزایش اعتیاد در بین بانوان در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی است

زرین نامه: سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: امروز افزایش اعتیاد در بین بانوان در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی اداره کل بانوان استانداری گلستان، فائزه عبداللهی در دومین جلسه گروه کاری پیشگیری از آسیب‏‌های اجتماعی (اعتیاد) به پنج اولویت برای پیشگیری از آسیب‏‌های اجتماعی وارد بر زنان، طلاق، خودکشی،‏ عفاف و حجاب، افسردگی و اعتیاد اشاره کرد و پرداختن به بحث اعتیاد زنان را به عنوان اولویت اصلی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در دومین جلسه گروه کاری پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی(اعتیاد) با رویکرد فرهنگی، پرداختن به بحث اعتیاد زنان به عنوان الویت اصلی این گروه کاری عنوان شد.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان با تاکید بر اینکه امروز افزایش اعتیاد در بین بانوان در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی است، تصریح کرد: متاسفانه سن اعتیاد در بین بانوان نیز کاهش یافته و به دوره نوجوانی رسیده است که باید چاره‌اندیشی شود.

عبداللهی تغذیه نامناسب، بی‌سرپرست شدن، درگیری در روابط، قرار گرفتن در معرض سوء استفاده‌های جنسی و جسمی، بروز اختلالات روانی، ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی نظیر ایدز و هپاتیت را از عواقب گرفتار شدن بانوان در دام اعتیاد عنوان کرد و افزود: شدت آسیب‌پذیری زنان معتاد به مراتب بیشتر از مردان معتاد است، اعتیاد مادر خانه به مواد مخدر اثرات منفی بر خانواده داشته و موجب از هم پاشیده شدن خانواده و پیدایش بچه‌های طلاق می‌شود.

وی به هفت گروه کاری زیرمجموعه کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان در موضوعات اولویت‏‌دار از جمله آموزش خانواده، مشاوره خانواده، جمعیت، پیشگیری از آسیب‏‌های اجتماعی زنان خصوصا اعتیاد، اشتغال زنان، تامین اجتماعی زنان و گروه کاری اجلاس و جشنواره اشاره داشت.

عبد‏اللهی در گروه کاری با رویکرد فرهنگی به بحث پیشگیری از آسیب‌‏های اجتماعی پرداخت و تاکید کرد در این خصوص همکاری همه دستگاه‏‌های اجرایی ضروری است.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان اضافه کرد: برای ساماندهی فعالیت‏‌ها و ارائه طرح در کارگروه تخصصی زنان و خانوداه استان باید از تمام فضاهای موجود و فرصت‏‌هایی که در اختیار دستگاه‏های متولی امر پیگیری از آسیب‏های اجتماعی و فرهنگی هستند بهترین بهره‏‌گیری را برد.

وی گفت: اگر برای اولویت‏‌های آسیب‌‏های اجتماعی پشتوانه پژوهشی نباشد و اطلاعات و آمار به روز و دقیق نباشد برنامه‏‌ریزی برای هر بخش با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

تدوین طرحی با هدف پیشگیری از اعتیاد ویژه بانوان یکی از مصوبات دومین جلسه گروه کاری پیشگیری از آسیب‌‏های اجتماعی (اعتیاد) با رویکرد فرهنگی بود.

شایان ذکر است دومین جلسه گروه کاری پیشگیری از آسیب‌‏های اجتماعی (اعتیاد) با رویکرد فرهنگی در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو استانداری با حضور نمایندگانی از امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، تبلیغات اسلامی استان، ادره کل آموزش و پرورش استان، صدا و سیما ی مرکز گلستان، ادره کل ورزش و جوانان استان، اداره کل بهزیستی استان، آموزش و پژوهش استانداری، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ادراه کل زندان‏‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، معاونت بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان، فرماندهی سپاه نینوا استان و شهرداری گرگان برگزار شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه