خلق حماسه قدس یعنی نمی گذاریم دشمن حتی با سکوتمان احساس دلگرمی کند

زرین نامه: خلق حماسه روز جهانی قدس توسط مردم کشورمان که به‌ فرمان ولایت فقیه به خیابان‌ها آمدند، یعنی هوشیاریم و نمی گذاریم دشمن حتی با سکوتمان برای لحظه ای احساس دلگرمی کند، باید موضوع همه‌ پرسی درباره فلسطین در سازمان ملل با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ به‌ درستی که پیامبر اعظم (ع) در حدیث مَنْ أَعَانَ ظَالِماً سَلَّطَهُ الله عَلَيْهِ (هر که ستمگری را اعانت کند، خدايش بر او مسلط کند. (کنز العمال، ج 3، ص 499)) به نکته‌ ای دقیق اشاره کردن که بارها و بارها ماها درد زمان حال این موارد را دیده و یا شنیده‌ایم!

مصادیق این حدیث شریف زیاد اتفاق افتاده اما به یک مورداشاره می‌کنم و آن‌هم ماجرای جنگ تحمیلی، در دوران 8 سال دفاع مقدس بود، در آن زمان کشورهایی بودند که به صدام ملعون کمک‌های فراوانی می‌کردند، ازجمله آن‌ها کشور "کویت" بود. امیر کویت ازجمله نفراتی بود که خاک و مال و نیرو و تجهیزات در اختیار عراق قرارداد و به این کشور در جنگ مقابل جمهوری اسلامی ایران کمک‌های فراوانی کرد اما بعد از جنگ و پذیرش قطعنامه 598 کشور عراق در سال 1369 هجری شمسی به کویت حمله کرد و شد آنچه در تاریخ نوشته‌اند!

این ماجرا و ماجراهای مشابه، مصادیق بارزی از حدیث شریف پیامبر اکرم (ص) هستند که در آغاز آمد. البته یک بُعد ماجرا می‌تواند به این دنیا ختم شود اما بُعد دیگر آن مربوط می‌شود به قیامت و در روایات و سخنرانی‌های بسیاری در شرح این‌گونه احادیث آمده که شخصی که ستمگری را در دنیا اعانت و همراهی کرده، مطمئناً در تمام گناهان و سیئات آن ظالم در قیامت شریک خواهد بود!

قطع به‌یقین موضوع کمک به ظالم صرفاً به کمک تسلیحاتی ختم نمی‌شود بلکه حتی کمک‌های فکری، عقیدتی و یا اصلاً تائید ظلم هم موردنظر ما هست. امام رضا (ع) می فرمایند: اگر مردی را در مشرق زمین به قتل برسانند و شخصی در مغرب زمین به آن قتل راضی باشد این شخص شریک با قاتل محسوب می‌شود ...( تفسیر جامع جلد 1 صفحه 306)

لذا به همین جهت روز قیامت آن زمانی که پرونده‌ها گشوده می‌شود هر کس به محتوای پرونده خود می‌نگرد آنکس که اینگونه حمایت‌ها و تائیدها را از ظالم و ظلم مرتکب شده کرده متوجه درج کلمه قتل در پرونده خود می‌شود!

آنجا هست که معنای احادیث و روایات مشخص خواهد شد. هرچقدر آن شخص زاری و التماس کند که خدایا ... من حتی یک پشه هم نکشتم! شاید خطاب برسد: شما در دنیا شنیدی مسلمانی کشته شد و ظالمی ظلم کرد گفتی به من چه، به درک، عیسی به دین خود و موسی به دین خود و امثالهم! یا اینطور بگویند: یادت می‌آید آن زمانی که غزه را موشک‌ باران می‌کردند، زن و مرد و پیر و جوان را به خاک و خون می‌ کشیدند و تو با خودت می‌گفتی به من چه ارتباطی دارد؟ بگذار بکشند! نه آیین مایکی هست و نه هم‌وطن هستیم!

مراقب باشیم!

مراقب باشیم ... این بحث خیلی مهم است، ما که امروز ادعای شیعه بودن داریم و خود را به تبعیت از دین خدا مکلف می‌دانیم باید مراقب باشیم، خلاف دستورات ائمه (علیهم‌السلام) رفتار نکنیم ...

مراقب باشیم ... چه ‌بسا دشمن فقط با سکوت ما احساس دلگرمی کند و روحیه‌اش افزون شود و به ستمکاری و اعمال وحشیانه خودش شدت دهد و حتی امکان ضربه واردکردن به خود ما هم فراهم شود! (که البته امروز مردم کشورمان نشان دادند نمی گذارند دشمن با سکوتمان احساس دلگرمی کند.)

مراقب باشیم ... امروز یهود اولین جایی که برای ضربه به ما انتخاب کرده، دین‌داری ما است، به طبع اگر دین برای ما مهم نباشد، پیامبر (ص) مهم نباشد، حضرت زهرا (س) مهم نباشد و ائمه علیهم‌السلام مهم نباشند، وقتی در فلسطین و لبنان 100 هزار نفر را هم بکشند، به‌ راحتی از کنار آن بگذریم و امکان سردادن شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" شدنی خواهد شد!

123 2.jpg - 35.03 کیلو بایت

مگر چند سال گذشته در مملکت امام زمان (عج) این اتفاق رخ نداد؟ چرا این شعار را گفتند؟ چون عقاید آن عده ضعیف شده بود؛ این فرهنگِ به من چه و به تو چه فرهنگ ایرانی و اسلامی من و شما نیست!

امیرالمؤمنین امام علی (ع) می فرمایند: اگر آن سر عالم شنیدی مظلومی مورد ظلم واقع‌شده است اگر دستت نمی‌رسد حداقل با ظالم همراهی نکن، پیش خودت نگو خوب شد بگذار بکشند...!

باید مراقب باشیم دشمن می‌خواهد فرهنگ، عقاید، دین و آیین ما را آرام‌آرام به سمت و سویی که خودش می‌خواهد ببرد، اما به حول قوه الهی و مدد امام زمان (عج) در این کار شکست خواهد خورد.

نکته قابل‌توجه این بحث این است که جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی روز جهانی قدس که به‌ فرمان ولایت فقیه به خیابان‌ها آمدند، نمی گذارند نام آن‌ها جزو نفراتی ثبت شود که به مسئله کشتار مسلمانان بی‌تفاوت بوده‌اند.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان دهنده تعداد قلیل فتنه گران

حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال اثبات کرد که تعداد فتنه گران بسیار قلیل است، اما باید مراقب همین اندک‌ها باشیم که باری دیگر فتنه ها اتفاق نیافتد.

خداوندا خودت شاهد باش که ما نه‌ تنها به فعلی که اسرائیل انجام می‌دهد راضی نیستیم بلکه به وجود این غده سرطانی هم اعتراض داریم و آرزوی نابودی آن را از درگاه خودت خاستاریم.

لزوم پیگیری مسأله همه پرسی توسط مسئولین کشورمان در سازمان ملل

اما در طرف دیگر ماجرا از مقامات و مسئولین کشوری خصوصاً ریاست محترم جمهوری کشورمان تقاضا داریم همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ مسئله برگزاری همه‌پرسی در موضوع فلسطین را در محل سازمان ملل مطرح و به‌ شدت پیگیر این قضیه باشند، چرا که سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینی‌ها بوده و هست و آن‌ها حق‌دارند در کشور و خاک و سرزمین خود زندگی کنند.

نویسنده: سید علی انصاریان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه