70 شرکت حمل و نقل مسافربری در گلستان فعال است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان گفت:70 شرکت حمل و نقل مسافربری در گلستان فعال است.

به گزارش زرین نامه ؛ مهدی میقانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: توجه به مسائل ایمنی در حمل و نقل یکی از دغدغه‎های اصلی است که خوشبختانه بر اساس آمار، استان گلستان به طور میانگین جزو 16 استان برتر کشور در ایمنی حمل و نقل طی سه سال گذشته بوده است.

وی بر ضرورت ایمنی پایدار در حمل و نقل تاکید کرد و افزود: برای موضوعاتی نظیر راه، ماشین و انسان باید طرح‎ها و ایده‎هایی ابداع شود تا خروجی آن به نتایج قابل قبولی برسد.

24 تا 30 آبان «هفته احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی» در گلستان است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان یادآور شد: سال گذشته استان گلستان با 22.8 درصد جزو سومین استان‎های کشور در زمینه کاهش تلفات در سال 1391 قرار گرفت.

میقانی با تاکید بر اینکه اقدامات بهینه در کاهش تلفات بسیار موثر و کارآمد است، تصریح کرد: هیچ‎وقت نباید خودمان را گول بزنیم و زیر آمارها پنهان شویم بلکه با ارتقاء برنامه‎ها و امکانات می‎توان به نتایج خوب رسید.

وی نامگذاری هفته احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی را یکی از ابتکارات و خلاقیت‎های استان در کاهش میزان تلفات برشمرد و گفت: 24 تا 30 آبان به عنوان هفته احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در گلستان نامگذاری شده است که هدف اصلی در اجرای این طرح، حساس‎سازی مسئولان، مردم و دستگاه‎های دخیل در این مهم است.

70 شرکت حمل و نقل مسافربری در گلستان فعال است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان بیان داشت: در راه‎های برون‎شهری گلستان 307 نفر جان خود را از دست دادند که این تلفات ضرورت توجه به بحث ایمنی را جدی‎تر می‎کند.

میقانی بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‎های استان و هم‎افزایی بیشتر در ارتقاء ایمنی تاکید کرد و گفت: رسانه‎ها مهمترین نقش را در نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه و خانواده‎ها دارند.

وی با بیان اینکه 70 شرکت حمل و نقل مسافربری در گلستان فعال است، افزود: 63 شرکت حمل و نقل باربری و 19 شرکت حمل و نقل بین‎المللی در گلستان فعالیت می‎کنند.

30 مجتمع خدمات رفاهی بین‎راهی در گلستان وجود دارد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان در خصوص ایجاد مجتمع‎های خدمات رفاهی بین‎راهی بیان داشت: موافقت اصولی این مجتمع‎ها توسط حمل و نقل پایانه‎ها صادر می‎شود.

میقانی ادامه داد: در حال حاضر 30 مجتمع خدمات رفاهی بین‎راهی در گلستان وجود دارد که 10 مجتمع به بهره‎برداری رسید، برای 9 مجتمع استعلام اخذ شده و 11 مجتمع نیز در حال ساخت در اقصی نقاط استان است.

به گفته وی 16 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری توسط بخش خصوصی در زمینه مجتمع خدمات رفاهی بین‎راهی در گلستان هزینه شده است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه