زیرساخت های گردشگری دریای خزر در گلستان تامين شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از فراهم شدن زیر ساخت های گردشگری در سواحل دریای خزر در گلستان خبر داد و گفت: با فعال سازی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی در شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، گردشگری ساحلی رونق مي يابد.

به گزارش زرین نامه ؛ قربان عباسی صبح سه شنبه در گفتگو با رسانه های استان به تهیه طرح تفصیلی سواحل استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه توسعه گردشگری در سواحل گلستان از برنامه‎های توسعه صنعت گردشگری است، بهره‎مندی از ظرفیت‎ های مناسب گردشگری این سواحل ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه در این استان بیش از 80 کیلومتر ساحل دریایی وجود دارد، تصریح کرد: اجرای پروژه‎های سرمایه‎گذاری در زون‎های ساحلی به تنوع ‎بخشی خدمات و فعال‎ سازی گردشگری دریایی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته ایجاد موزه صید و صیادی در کارگروه گردشگری در استان مصوب شده بود و قرار بود ساختمانی توسط شهرداری بندرگز تحویل میراث فرهنگی استان شود تا در خصوص ایجاد این موزه اقدامات لازم به عمل آید.

عباسي اضافه كرد: مقرر شده شهرداری و شورای شهر بندرگز ساختمانی را برای آموزش‎ های صنایع‌دستی به این اداره کل تحویل دهند، تا نسبت به آموزش علاقمندان و هنرجویان رشته‎های صنایع‌ دستی در این شهرستان اقدام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: شهرداری شهرستان بندرترکمن در خصوص امکان اجرای عملیات اجرایی زیر ساخت ‎های گردشگری در جزیره آشوراده بررسی و اقدام لازم را به عمل آورد.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل عملیات اجرایی زیر ساخت ‎های توسعه گردشگری در این شهرهای ساحلی متذکر شد: در نظر گرفتن سایت ‎های جدید برای توسعه گردشگری در سواحل استان و تکمیل زیر ساخت‎ های موجود زمینه را برای حضور هر چه بیشتر گردشگران و بهره‎برداری مفید از این قابلیت ‎ها فراهم خواهد آورد.

وی اظهار کرد: با ساماندهی زیر ساخت‎ های توسعه گردشگری در شهرهای ساحلی این استان، گام‎های ارزنده‎ای برای توسعه صنعت گردشگری و درآمدزایی در این مناطق گردشگری مهم برداشته شود.

عباسی با بيان اينكه در حال حاضر در بخش گردشگری ساحلی عقب ماندگی‌هایی داریم، افزود: در حال حاضر پروژه های این بخش در استان گلستان در حال اجرا و پیگیری است.

وی تصریح کرد: در سالجاری کمپ نوکنده به پایان می رسد و کمپ دوم ساحل بندرترکمن نیز در حال بررسی است و برای تکمیل کمپ بندرگز نیز یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: در گمیشان نیز اقداماتی در حال اجرا است و این شهرستان را می توان یک مسیر گردشگری که هم بافت تاریخی و هم ساحل دارد، عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطر نشان کرد: گردشگری دریایی یک ظرفیت بالقوه در استان گلستان است و باید به صورت بین دستگاهی مدیریت شود.

عباسی با اعلام اين نكته كه گردشگری را باید یک موضوع بین دستگاهی دانست، افزود: هر بخش از این مبحث به یک دستگاه اجرایی مرتبط می شود، میراث فرهنگی تنها وظیفه ایجاد زیر ساخت ها را بر عهده دارد.

وی با اشاره به آلودگی آب های ساحلی استان گلستان، گفت: میراث فرهنگی تنها وظیفه ایجاد زیر ساخت های گردشگری را دارد، سالم سازی ساحل و آب ها بر عهده بهداشت، علوم پزشکی و محیط زیست است، نمی توانیم مردم را به آب‌ های آلوده دعوت کنیم.

وی ادامه داد: استان گلستان در بخش گردشگری سلامت نیز می تواند وارد شود و بیمارستان قلب کردکوی یک ظرفیت بزرگ در این بخش است.

وی با اشاره به حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گلستان گفت: با توجه به حضور اقلیت قزاق در استان گلستان و ورود سالانه تعداد زیادی از مردم قزاقستان به استان گلستان می توان در بخش گردشگری سلامت نیز سرمایه‌گذاری کرد.

عباسی اظهار کرد: گل ‌فشان‌های استان گلستان نیز می تواند در گردشگری سلامت نقش ایفا کند و باید برای ایجاد فضای مناسب و بهره برداری از این مواهب طبیعی سرمایه گذاری کرد.

پنج هزارو 836 گردشگرتابستان امسال در بندرگز اقامت داشتند

مدير اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بندرگز گفت: در دوماهه اول تابستان سال جاري پنج هزارو 836 مسافر در اين شهرستان اقامت داشته اند.

رضا متکی، افزود: از اين تعداد مسافر سه هزارو 728نفر در مدارس و ساير گردشگران در خانه مسافر اسكان داده شدند.

وي با بيان اين نكته كه 12هزار نفر از گردشگران در اين مدت دركنار ساحل بندرگز در چادرهاي مسافرتي اسكان داده شدند، افزود: ساماندهي خانه مسافر در اولويت كاري اين ستاد قرار دارد.

متكي ضمن قدرداني از حمايت هاي فرماندار و شوراي تامين شهرستان براي ساماندهي خانه هاي مسافر غير مجاز، گفت: اجراي اين طرح باعث شد تا تعدادي از همشهريان درخواست صدور مجوز خانه مسافر را از اداره كل ميراث داشته باشند.

تمام دستگاه هاي شهرستاني متولي خدمت رساني به مسافرين هستند

در ادامه اين نشست فرماندار بندرگز با اعلام اين نكته كه تمام دستگاههاي شهرستاني متولي خدمت رساني به مسافرين هستند، افزود: مجموعه دستگاههاي مرتبط بايد تمام تلاش خود را براي كسب رضايت مسافران به كار گيرند.

علي اصغر ميرزايي اضافه كرد: شهرستان بندرگز با جاذبه هاي مختلف گردشگري مي تواند به عنوان قطب گردشگري استان رشد پيدا كند؛ نگاه ما به عنوان متوليان امر جذب سرمايه گذار در صنعت گردشگري و جذب گردشگر براي كسب درآمد و ايجاد اشتغال است.

وي ايجاد مركز اقامتي در اين شهرستان را باعث افزايش ماندگاري گزدشگر دانست و اذعان كرد: با احداث اين مركز اقامتي طبيعتا درآمد مردم منطقه بالاتر مي رود كه اين نكته عامل مهمي در جهت رشد اقتصادي شهرستان است./مهر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه