بانک‌ها باید از حالت بنگاه‌داری خارج شوند

استاندار گلستان گفت: بانک‌‏ها باید از حالت بنگاه‌‏داری خارج شده از سرمایه‏‌گذاری پشتیبانی کنند.

به گزارش زرین نامه ؛ حسن صادقلو صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‏‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر مدل مدیریت صادقانه، هوشمندانه، زمان‏سنج، مدیریت بحران و مدیریت جهادی هستند.

وی تصریح کرد: وقتی از یاران صدیق امام راحل یاد می‌کنیم وجه اساسی هویت‌‏بخشی این عزیزان در راستای محورهایی است که بیان کردم.

استاندار گلستان افزود: حقیقت این است که مدیریت جهادی را این دو بال بزرگ شهیدان رجایی و باهنر پایه‌گذاری کردند و مدل بزرگی را در صحنه طراحی کردند.

صادقلو با اشاره به اینکه شرایط آغازین روزهای انقلاب مدل تابناکی از آنها در عرصه مدیریت ساخت افزود: در یک تحلیل شهیدان رجایی و باهنر هویت بخش هستند این یاران بزرگ امام شیفته خدمت بودند از این جهت خدا این شأن و شخصیت و عزت و منزلت را به این بزرگان ارزانی کرد و باید گفت: همیشه عزت در سایه خدمت است.

وی گفت: هفته دولت نیز همانند شب قدر ترسیم یک خدمت سالانه است اگر کسی این ترسیم را نداشته باشد درک درستی از هفته دولت نداشته است.

استاندار گلستان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید ادبیاتی را در بین مردم محاوره می‌کند که در راستای تنظیم مطالبات مردم و منطقی شدن مطالبات و پیگیری آنها است.

وی با بیان اینکه جوهره عالم خدمت است و خدمت توفیق است نه منت و صدق نیت باید تراز شود بر لزوم فراگیری رسم خدمت صادقانه تاکید کرد.

استاندار گلستان با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 527 پروژه عمرانی اشتغالزا در سطح استان یادآور شد: هزینه اجرای این پروژه‌ها 676 میلیارد تومان است.

بانک‌‏ها در مقابل معوقات ضربه‌پذیر شده‌اند

صادقلو با اشاره به اینکه بانک‏‌ها در مقابل معوقات ضربه‌پذیر شده‌اند، گفت: بانک‌‏ها باید از حالت بنگاه‌‏داری خارج شده از سرمایه‏‌گذاری پشتیبانی کنند و به سمت مدیریت تولید گام بردارند.

وی با بیان اینکه برند استان گلستان گندم است و این محصول مشمول ارزش افزوده نبوده و درصد زیادی از فرآوری آن در استان‏‌های دیگر انجام می‌شد، افزود: به این سبب ارزش افزوده آن به استان تعلق نمی‌گرفت اما با تلاش نمایندگان مجلس توانستیم درصد بیشتری از حق فرآوری گندم را در استان بگیریم که ارزش افزوده و نقدینگی آن نصیب استان شود.

استاندار گلستان با اشاره به بحران آب در استان گفت: هدایت پسماندها و شیرین کردن آب دریا و انتقال آب مازندران از طرح‏‌های در حال پیگیری است امروز دنیا براساس هزینه فایده می‎چرخد و در حالی که ما آب را هزینه می‌کنیم و سود چندانی نمی‌بریم و محصول شالی که با صرف آب فراوان و ارزشمندی به دست آمده است را به قیمتی ارزان می‌فروشیم.

صادقلو گفت: منطقه آزاد حساس‌‏ترین مسئله در حال پیگیری است ریل راه آهن در حال نهایی شدن است و نسبت به زهکشی اراضی شمال شهرستان گنبدکاووس هم در حال پیگیری هستیم تا در سفر آتی رئیس جمهور در مصوبات قرار دهیم.

وی همچنین اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال در بخش «آی‏سی‏تی» هم از هشت ماه پیش کار را آغاز کردیم در حالی که در سطح کشور این طرح از دو ماه پیش آغاز شده است و قرار است از این طریق 100 هزار شغل در کشور ایجاد شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه