تولید روزانه 150 تن روغن در گیتاطلایی/به دنبال توسعه هستیم+تصاویر

عضو هیئت مدیره شرکت گیتاطلایی گلستان با اشاره به بهره برداری شرکت گیتاطلایی در سال 90 گفت: روزانه 150 تن روغن خوراکی و صنعتی با مصارفت گوناگون در این شرکت تصفیه و بسته بندی می شود.

به گزارش خبرنگار زرین نامه ؛ سید محمد حکیمی عضو هیئت مدیره گیتاطلایی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این شرکت در سال 89 کلنگ زنی و سال 90 در شهرک صنعتی علی آبادکتول بهره برداری شد که هم اکنون روزانه 150 تن روغن خوراکی و صنعتی با مصارف گوناگون در این شرکت تصفیه و بسته بندی می شود.

وی با اشاره به مساحت 14 هزار متر مربعی این شرکت اظهار کرد: هدف ما توسعه بخش هایی دیگر این شرکت برای تولید سس و سایر محصولات مرتبط در کنار تولید روغن است که برای تحقق این امر نیازمند حمایت و افزایش سرمایه در گردش هستیم.

عضو هیئت مدیره گیتاطلایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره روغن پالم تصریح کرد: روغن سرخ کردنی از کلزا و سویا تهیه می شود که برای افزایش مقاومت آن در مقابل گرما مقداری روغن پالم نیز به آن اضافه می شود.

حکیمی افزود: روغن زیتون در 60 درجه و روغن سویا و کلزا در 100 درجه تحمل گرما دارند اما با افزودن روغن پالم این نقطه به 270 درجه می رسد.

وی با اشاره واردات 92 درصدی روغن کشور، اذعان داشت: تنها 8 درصد روغن مورد نیاز مردم در کشور تولید می شود که استان گلستان با توجه به اینکه قطب تولید سویا و کلزا است، ماده اولیه ما در استان تامین می شود.

عضو هیئت مدیره گیتا طلایی گلستان با اشاره به میزان اشتغال زایی در این شرکت گفت: با راه اندازی این شرکت برای 40 نفر بطور مستقیم و 100 نفر بطور غیر مستقیم اشتغالزایی شده است. حکیمی یادآور شد: این شرکت با 6 میلیارد تومان سرمایه گذاری ثابت و 200 میلیون تومان سرمایه در گردش راه اندازی شد که در حال حاضر 450 میلیون تومان در یک روز برای سرمایه در گردش نیاز داریم.

وی در خصوص توسعه شرکت و تولید صنایع تبدیلی نظیر سس یادآور شد: برای طرح توسعه این شرکت حدود 4 میلیارد تومان سرمایه و صرف زمان بیش از یک سال نیاز است تا مقدمات آن آماده شود.

گفتنی است مدیر عامل شرکت گیتا طلایی گلستان در علی آباد کتول مهندس علی کردکتولی می باشد.

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه