تلخ‌ترین خاطره دارویی از زبان یک داروساز

سرپرست داروخانه های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تجربه مرداد ۹۱ تا آبان ۹۲ را تلخ ترین خاطره های دارویی عنوان کرد.

به گزارش زرین نامه ؛ دکتر «خیرالله غلامی»، رشد ناگهانی و ۳۰۰ درصدی دلار را تلخ ترین خاطره ای عنوان کرد که طی مرداد سال ۹۱ تا ۹۲ در زمینه دارو به وقوع پیوست.

رییس مرکز اطلاع رسانی داروخانه ۱۳ آبان گفت: رشد ناگهانی دلار باعث شد تا به رغم وجود انواع امکانات و دارو در کشور، منطق سرمایه های بازار بر عواطف انسانی و اخلاق غلبه کند.

وی این دوره را آزمونی بسیار سخت برای خدمت رسانان سلامت عنوان کرد و افزود: اگر آن نیروی مثبت هنگفت و از خودگذشتگی و پشتکار مؤسسان، مدیران و کارکنان در سال ها جنگ نبود، شاید امروز نیز روحیه و تلاش شبانه روزی کارکنان و متخصصان داروخانه های دانشکده داروسازی دانشگاه تهران زبانزد نمی شد.

** مراجعه دو میلیون و ۴۰۰ نفر در سال به داروخانه های ۱۳ آبان

غلامی درمورد مراجعین به داروخانه های ۱۳ آبان نیز شمار سالانه آنها را دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عنوان کرد.

وی گفت: داروخانه های دانشکده داروسازی دانشگاه تهران(۱۳ آبان) شامل ۲۰داروخانه مستقر در سطح شهر و بیمارستانهای وابسته به دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

غلامی افزود: عرضه مستقیم دارو در داروخانه های مستقر در سطح شهر و داروخانه های بیمارستانی، راه اندازی مرکز داروپزشکی ۱۳ آبان با پاسخگویی و ارائه خدمات مشاوره های مستقیم و رایگان به مردم جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی های عمومی به شماره تماس۸۲۱۰۱ و تأسیس و راه اندازی بخش «مراقبت های دارویی» در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله خدمات داروخانه های دانشکده داروسازی دانشگاه تهران - ۱۳ آبان - به شمار می آید./مشرق

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه