مدیران باید مردمی بودن را از دولت شهید رجایی بیاموزند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: مدیران و مسئولان ما باید مردمی بودن را از دولت شهید رجایی و باهنر بیاموزند.

به گزارش زرین نامه ؛ عباس نیاوند عصر امروز در جمع مدیران شهرستان کردکوی اظهار کرد: شهید رجایی و باهنر مدل و الگوی خدمت خالصانه را در بین مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی نهادینه کردند.

وی با اشاره به دیگر الگوهایی که شهیدان رجایی و باهنر در جامعه ترویج دادند، تصریح کرد: این شهیدان با توجه به شرایط سخت و بحرانی اوایل انقلاب اسلامی که توطئه‏های استکبار به صورت همه جانبه برای جلوگیری از تثبیت انقلاب داشتند، روش مدیریتی بحران‎زایی را برای کشورداری در جامعه ارائه کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان اعتقاد راسخ و ایمان به راه و اهداف متعالی انقلاب اسلامی را از آموزه‏های مدیریتی شهید رجایی و باهنر دانست که تاکید کرد مدیران ما باید از آن درس بگیرند.

نیاوند با بیان روحیات مردمی دولت شهید رجایی افزود: مسئولان ما باید مردمی بودن را از دولت شهید رجایی بیاموزند چرا که حکومت بر اندیشه‏ها و قلب‏های مردم موجب ماندگاری و جاودانگی آنان خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم با دیدن سادگی و روحیه مردمی دولتمردان خود، جلال، صلابت و خلوصی خود را در وجود آنان می‎بینند و حاضر به هرگونه مشارکتی هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با بیان تعریف کارمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کار را دانستن، داشتن مهارت لازم، تسلط و قابلیت‏های فردی و اینکه کار را به عنوان یک ارزش بدانیم از مهمترین تعاریف کارمند است.

نیاوند اضافه کرد: ارج نهادن و حرکت به سوی کمال از طریق کار و خدمت صادقانه از مولفه‏هایی است که کارمندان ما باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: کارمندان ما باید کاردان، کار فهم، کارکن، کاراندیش، فهم درست در روش برای رسیدن به اهداف کلان سازمانی را به خوبی دارا باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با اشاره به ویژگی‏های یک کارمند خوب، تسلط بر کار، داشتن علم لازم، به نتیجه رساندن کار، تعمق و ژرف‏اندیشی، نجابت و شرافت، عشق و فداکاری به کار، کار را به تعبیر امام علی(ع) تفریح دانستن و گرفتن انگیزش و روحیه از کار را به عنوان مهمترین ویژگی‏های یک کارمند خوب دانستند.

نیاوند با تاکید بر اینکه که مدل و شیوه مدیریتی دولت شهید رجایی باید به عنوان یک نقشه راه برای جاودانگی در عمل مورد توجه همه کارمندان دولت باشد، گفت: شناخت و آگاهی، علم و داشتن مهارت کارمندی، توانمندی، داشتن قدرت روحی و جسمی در اجرای کار، شایستگی،‌ تعهد و اخلاق حرفه‏ای کارمندی از مهمترین شیوه‌هایی مدیریتی دولت شهیدان رجایی و باهنر برای جاودانگی در عمل است.

وی ادامه داد: خروجی رفتار کارمندی با الگوبرداری از دولت شهید رجایی، خدمت خالصانه، کار دقیق و درست مبتنی بر عدالت و حق‏طلبی است که با صبر و شکیبایی، اکرام و احترام به ارباب رجوع به همراه خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با اشاره به ضرورت حفظ شان و جایگاه کارمندان خاطرنشان کرد: جایگاه، منزلت و مقبولیت اجتماعی کارمندان یک موضوع مهم و اساسی است که برای رسیدن به آن باید با عمل، همچون مردم زندگی کردن و عشق به مردم به این جایگاه رسید.

نیاوند افزود: سرانجام جایگاه و منزلت کارمند کمال‏یافته، فدا کردن جان وجودی خود برای معشوق ازلی و ابدی است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه