تجارت پنهان یکی از معضلات گلستان

تجارت پنهان در حوزه حمل و نقل یکی از معضلات اصلی گلستان محسوب می‎شود.

به گزارش زرین نامه ؛ یکی از معضلاتی که گلستان در زمینه حمل و نقل با آن مواجه است تجارت پنهان یا فرار بار بوده که برخی افراد بدون داشتن بارنامه مبادرت به این اقدام ناشایست می‎کنند.

در استان گلستان تقریبا 5.2 میلیون تن بار توسط بارنامه جا به جا می‎شود که تقریبا یک میلیون تن از محصولات کشاورزی از طریق بارنامه سند حمل انجام می‎شود.

به موجب قانون هرگونه بار که در جاده حمل و نقل می‎شود باید دارای سند حمل باشد در غیر این صورت در جرگه تجارت پنهان جای گرفته و یک کار غیرقانونی محسوب می‎شود.

232 دستگاه ناوگان وارد چرخه حمل و نقل شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: 66 درصد بار در استان گلستان توسط شرکت‎های خصوصی حمل می‎شود.

مهدی میقانی اظهار داشت: 27 درصد بار از طریق تعاونی و هفت درصد از طریق بخش دولتی حمل و نقل می‎شود.

وی تصریح کرد: از سال 1392 و 1393 در گلستان تعداد 232 دستگاه ناوگان وارد چرخه حمل و نقل شد و چیزی حدود 50 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری توسط بخش خصوصی برای توسعه حمل و نقل و ناوگان جاده‎ای صورت گرفت.

5.2 میلیون تن بار در گلستان از طریق بارنامه جابجا می‎شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان با بیان اینکه فرار بار از معضلات موجود در استان است، خاطرنشان کرد: یکسری افراد دنبال نگرفتن بارنامه هستند لذا تمام تلاش ما این است تا از ورود بار بی‎شناسنامه در استان جلوگیری شود.

میقانی با بیان اینکه در بخش کالا 5.2 میلیون تن بار از طریق بارنامه جابه جا می‎شود، ابراز داشت: یک میلیون تن از محصولات کشاورزی از طریق سند حمل جا به جا می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار و 500 دستگاه ناوگان فعال در بخش باربری وجود دارد، تصریح کرد: سن میانگین ناوگان‎های فعال گلستان 15.2 سال است.

توسعه حمل و نقل در گرو تسهیل شرایط سرمایه‎گذاری است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان بیان داشت: تعداد رانندگان فعال باری 11 هزار و 570 نفر در حمل و نقل عمومی است که این رانندگان از کار‎ت‎های بیمه، سلامت و هوشمند برخوردار هستند.

میقانی گفت: اگر می‎خواهیم خدمات حمل و نقل توسعه پیدا کند باید شرایط سرمایه‎گذاری تسهیل شود، ضوابط تاسیس شرکت‎های مسافربری در حال بازنگری است که یک ماه دیگر ابلاغ خواهد شد.

وی از راه‎اندازی سامانه‎های حمل و نقل در گلستان خبر داد و یادآور شد: بر اساس سامانه‎های حمل و نقل در مدت پنج ماهه امسال 2.5 میلیون نفر در گلستان جا به جا شدند همچنین 6 میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جا به جا شدند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه