650 مقاله تایید شد/ 50 درصد مقالات مختص شیر و فرآورده‎های لبنی است

دبیر بیست و دومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران از ارائه 800 مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد و گفت: 650 مقاله مورد تایید داوران قرار گرفت.

به گزارش زرین نامه ؛ یحیی مقصودلو ظهر امروز در مراسم بیست و دومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران که در تالار خلیج فارس دانشگاه پردیس گرگان برگزار شد، اظهار کرد: داوری مقالات به صورت ملی بود که هر مقاله توسط سه داور ارزیابی شد که از تعداد 650 مقاله تایید شده 400 مقاله اصیل تحقیقاتی و 250 مقاله مروری بوده است.

وی تصریح کرد: 80 مقاله به صورت شفاهی انتخاب شد که در سه سالن به صورت همزمان به مخاطبان ارائه می‎شود و 570 مقاله به صورت پوستر ارائه شد، در این راستا 72 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی همچنین 65 داور همکاری داشتند.

دبیر بیست و دومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران با اشاره به تعداد مقالات محورهای آن خاطرنشان کرد: در بخش ایمنی و امنیت غذایی 200 مقاله، کیفیت شیرخام و محصولات لبنی 125 مقاله، فرمولاسیون و تنوع‎بخشی به فرآورده‎های لبنی 100 مقاله، بسته بندی نوین و ماشین‎آلات و تجهیزات 65 مقاله، تنوع‎بخشی فرمولاسیون غذایی با استفاده از شیر و مواد لبنی 60 مقاله، پروبیوتدیک 40 مقاله، غذاهای حلال 20 مقاله و سایر محورها «آلاینده‎ها، باقیمانده‎ها، قوانین و مقررات و راهکارها» 40 مقاله ارائه شد.

مقصودلو با بیان اینکه 50 درصد مقالات برای شیر و فرآورده‎های لبنی بوده است، یادآور شد: فرصت خوبی است که صنایع استان از این یافته‎ها به خوبی استفاده کنند.

وی معطوف کردن توجه اساتید، محققان دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی را از جمله اهداف این کنگره برشمرد و یادآور شد: ارائه چالش‎ها، راهکارها در زمینه شیر و فرآورده‎های لبنی و فراهم کردن زمینه تبادل افکار در یک فضای علمی جزو اهداف مهم این کنگره است.

مقصودلو بیان داشت: نخستین نمایشگاه صنایع غذایی و صنایع وابسته در سایت نمایشگاه‎های استان گلستان به مدت چهار روز دایر است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه