لزوم همکاری دستگاه‏ های اجرایی گلستان در برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان گفت: یکی از انتظارات دفتر آموزش و پژوهش همکاری و همراهی دستگاه‏های اجرایی استان برای عملیاتی کردن استمرار آموزش است.

به گزارش زرین نامه ؛ رمضانعلی اسفندیاری صبح امروز در جمع کارشناسان دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان با اشاره به برنامه‏های دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان برای تحقق آموزش‏های مستمر کارکنان دستگاه‏های اجرایی استان اظهار کرد: دفتر آموزش و پژوهش مطابق دستورالعمل مرکز آموزش مدیریت دولتی همه ساله برنامه آموزشی خود را تدوین و برای دستگاه‏های اجرایی ارسال می‏کند.

وی افزود: این دفتر با دریافت نیازهای آموزشی دوره‏های آموزشی توجیهی بدو استخدام، دوره‏های آموزشی مشترک اداری و دوره‏های آموزشی عمومی را اجرا می‏کند.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان ادامه داد: این دفتر تلاش گسترده‏ای را برای فعال‏سازی کمیته اجرایی آموزش در دستگاه‏های استان انجام داده است و ضمن ارسال نامه به دستگاه‏ها خواهان ارسال برنامه اجرایی این کمیته‏ها به طور متوسط هر دو ماه یک بار شده است.

اسفندیاری بیان کرد: مطابق نظام آموزش کارکنان، سیاست‏های آموزشی هر دستگاه در این کمیته‏ها بررسی و پس از نیازسنجی برای تصویب به کمیته راهبردی دستگاه ارسال می‏شود.

وی اضافه کرد: عضو و ناظر دفتر آموزش و پژوهش در پی اعلام برنامه تشکیل کمیته اجرایی آموزش از سوی دستگاه‏ها، نسبت به شرکت در جلسه اقدام می‏کند.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان گفت: تاکنون برخی دستگاه‏ها برای تشکیل کمیته‏ها فعالیت کمتری داشته‏اند اما در مجموع در سال 1392 تعداد 35 دستگاه درخواست حضور ناظر در کمیته اجرایی داشته‏اند که نماینده دفتر آموزش و پژوهش در آن شرکت کرده است.

اسفندیاری افزود: در سال 1393 تعداد 15 درخواست از دستگاه‏های اجرایی دریافت شد.

وی ادامه داد: با این همه با توجه به تعداد دستگاه‏های اجرایی می‏توان گفت که در سال گذشته 96 درصد و تا اواخر تیرماه سال 1393 به میزان 36 درصد از دستگاه‏ها نسبت به تشکیل کمیته اجرایی (حداقل یک بار ) اقدام کرده‏اند.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان با بیان مهمترین مشکل دفتر برای اجرای دوره‏های آموزشی خاطرنشان کرد: یکی از انتظارات دفتر آموزش و پژوهش همکاری و همراهی دستگاه‏های اجرایی استان برای عملیاتی کردن استمرار آموزش است.

مسئولان باید پاسخگو نیازهای آموزشی دستگاه ‏های اجرایی باشند

اسفندیاری افزود: چنانچه کمیته اجرایی آموزش و توانمندسازی دستگاه‏ها در طول سال حتی یک بار هم تشکیل جلسه ندهد و از ناظر دعوت به عمل نیاورد و به نیازهای آموزشی خود اهتمام نورزد این مساله در سال‏های بعد مشکلاتی را برای کارکنان پدید می‏آورد که مسئولان آن باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: در این خصوص شاهد این هستیم که برخی سازمان‏ها به اهمیت آموزش توجه کافی نمی‏کنند و این باور که آموزش می‏تواند نقش کلیدی در بالا بردن مهارت و توان کارکنان داشته باشد کم‏رنگ است.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان گفت: لذا چه بسا حق‏السهم اعتبارات آموزشی در جایی غیر از آن هزینه شود و اجرای دوره‏های آموزشی در اولویت‏های بعدی قرار گیرد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه