اغلب شرکت‌کنندگان در جشنواره سوره ماه در حوزه هنری آموزش دیده‌اند

دبیر سومین جشنواره منطقه‌ای سوره ماه با بیان اینکه میانگین گروه سنی شرکت‌کنندگان در سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه 24 سال است، گفت: اغلب این جوانان پرورش یافته حوزه هنری هستند.

به گزارش زرین نامه ؛ مسعود طاهری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران استانی با اعلام این مطلب که این جشنواره در دو دوره قبل به صورت همایش برگزار می‌شد، افزود: امسال درنشستی با معاون فرهنگی و امور استانها و مجلس، تبدیل همایش به جشنواره تصویب شد.

وی ادامه داد: در دو دوره قبل اجرای نمایش به صورت رقابتی نبود در حالی که اکنون تولیدات هنرمندان در قالب جشنواره در هر منطقه از کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازد.

وی از سراسری شدن جشنواره استعدادهای جوان خبر داد و گفت: در گذشته جشنواره استعدادهای جوان خاص گروه‌های نمایشی در تهران بود که امسال به صورت سراسری برگزار می شود.

طاهری با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی و استعدادهای جوان برگزار می شود، افزود: استعدادهای جوان هر استان با توجه به مهلت زمانی که برای آثار تعیین شده بود باید به تهران تولیدات خود را ارسال می کردند که به دلیل تعداد کم شرکت کننده، آثار تولیدی در قالب سی‌دی توسط داوران بازبینی می شود.

دبیر سومین جشنواره منطقه ای سوره ماه ادامه داد: آثار هنری استعدادهای جوان، مهرماه در کنار سایر تولیدات جشنواره سراسری سوره ماه اجرا خواهند داشت.

وی از حضور سه داور کشوری در این جشنواره خبر داد و گفت: مهرداد رایانی مخصوص، کوروش زارعی و جواد روشن از داوران این جشنواره هستند که در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی، بازیگری مرد و زن و طراحی صحنه دو اثر را انتخاب می کنند و آثار منتخب در جشنواره سراسری سوره ماه، مهر ماه امسال داوری می‌شود.

مسعود طاهری با بیان اینکه جلسات نقدو بررسی در خاتمه هر اجرا تشکیل می شود، افزود: در این جلسات درباره طراحی صحنه، موضوع اثر تولیدی، شیوه کارگردانی نقد و بررسی می شود.

وی نحوه اجرای جلسه را پرسش و پاسخی دانست و تصریح کرد: تماشاچی آنچرا که در نمایش دیده و برایش مبهم است در این نشست جویا می ‌شود؛ نقاط کور داستان نمایشی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دبیر سومین جشنواره منطقه ای سوره ماه ،هدف از تشکیل این جلسات را روشگری ذهن مخاطب و آشنایی با شیوه کار کارگردان و پرورش منتقد در تئاتر استان دانست.

طاهری در خاتمه یادآور شد: درگذشته حوزه هنری استان کارگاه های آموزشی با عنوان "نقاب در قاب" با بخش نمایش از طریق سی‌دی و با هدف یادگیری نقد خلاقانه و فلسفه حضور کارشناس به جهت آموزش برای هنرمندان تئاتر برگزار شده است./مهر