موفقیت در حوزه فرهنگی مقدمه پیروزی در سایر حوزه هاست

نایب رییس شورای اسلامی شهر علی آبادکتول گفت: شورای اسلامی شهر به ویژه کمیسیون فرهنگی اعتقاد دارد اگر بتوانیم با عملکرد خوب در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی موفق شویم در بهبود وضعیت حوزه های مختلف و اخلاقیات نیز اثرگذار و موفق خواهیم شد.

حسن صداقت در گفتگو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان " سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: در راستای تحقق پیام سال، کمیته های مختلف " فرهنگی، ورزشی، هنری، جوانان، گردشگری، اجتماعی، کمیته تخصص بانوان و کمیته فضای سبز" در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت های موجود در شهرستان تشکیل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت هاهنگی و همکاری نهادهای فرهنگی در راستای توسعه فرهنگی شهر اظهار کرد: تعامل بین دستگاه ها و نهاد های فرهنگی و نهاد های مردمی، جزو برنامه های اصلی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا می باشد که تا کنون نیز در جهت این تعاملات پیشرفت های خوبی داشته ایم.

صداقت تصرح کرد: وجود زیر ساخت ها و مؤسسات مربوطه از الزامات اصلی موفقیت در مسائل و موضوعات فرهنگی و اجتماعی است به همین منظور با پی گیری های جدی و مستمر و تصویب لوایح مربوط در شورا شرایط ایجاد این زیرساخت ها و موسسات را فراهم کرده ایم.

پیگیری های شورای شهر برای ایجاد زیرساخت های فرهنگی در شهر

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرعلی آبادکتول با اشاره به ایجاد زیرساخت های فرهنگی در علی آبادکتول افزود: 500 مترمربع زمین جهت احداث مجتمع فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده ایم که توسط سازمان تبلیغات اسلامی ساخته خواهد شد و شورای اسلامی شهر نیز پیگیر آن است.

صداقت در ادامه از پیگیری شورای اسلامی شهر برای ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمانی است که می تواند بیشترین تاثیر گذاری را در تربیت شهروند متعادل و هنجار داشته باشد.

وی پیگیری مجدانه از طریق برگزاری جلسات مستمر با اداره ی منابع طبیعی شهرستان و استان جهت واگذاری منطقه نمونه گردشگری کبودوال به شهرداری را از دیگر اقدامات شورای اسلامی شهر علی آبادکتول عنوان کرد و افزود: امیدواریم با واگذاری مالکیت منطقه گردشگری کبودوال به شهرداری و جذب سرمایه گذار در این منطقه و تاسیس فضاهای مختلف فرهنگی – ورزشی بتوانیم شرایط مطلوب و نشاط آوری را برای شهروندان و گردشگران فراهم کنیم.

حمایت مالی 150 میلیون ریالی شورای شهر از برنامه های فرهنگی، مذهبی و ورزشی شهر

نایب رییس شورای اسلامی شهر علی آباد کتول همچنین با اشاره به حمایت های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از برنامه های فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی شهر گفت: این کمیسیون در راستای پیش برد اهداف خود تا کنون نزدیک به 150 میلیون ریال کمک های مالی به تمامی مساجد شهر با هدف ترویج مسائل قرآنی، هیات های ورزشی برای برگزاری مسابقات در ایام ماه مبارک رمضان، حمایت از نویسندگان و صاحبان خرد و اندیشه، کمک به مستمندان و در راه ماندگان، برنامه های مذهبی از قبیل تعزیه، یادواره شهداء و ... "، برنامه های هنری از جمله موسیقی، تئاتر و نمایش انجام داده است.

اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ورزشی توسط شورای شهر

صداقت تشریح سایر فعالیت های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: برگزاری جلسات قرآنی در ماه مبارک رمضان با همکاری ستاد نماز جمعه، برگزاری همایش های مختلف " دینی، اجتماعی، بهداشتی" با همکاری دستگاه های " آموزش پرورش، نهاد های مردم و ... "، برگزاری جلسات مستمر فرهنگی، اجتماعی، دینی، ورزشی، صاحب نظران دانشگاهی و فنی و برگزاری پیاده روی خانوادگی با هدف گسترش فرهنگ ورزش و ایجاد نشاط و افزایش سلامت در جامعه بخش دیگری از برنامه های انجام شده توسط شورای اسلامی شهر علی ابادکتول است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر علی آبادکتول در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در طول ایام خدمت در توسعه و بهبود فضای فرهنگی شهر و ایجاد زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای شهروندان موثر باشیم و در این راستا پذیرای پیشنهادات همه ی اعضای شهر هستیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه