مسجد مهمترین و ماندگارترین رسانه جهان اسلام است

امام جمعه فاضل آباد گفت: مسجد مهمترین، ماندگارترین و قدیمی ترین رسانه و مکان اطلاع رسانی مردم است که باید قوی شود چرا که موفقیت یک کشور مقابل دشمنانش در گروه قدرت یابی رسانه آن کشور است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه ، حجت الاسلام والمسلمین نجف علی قاسمی در همایش ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان علی آباد کتول، بیان کرد: مسجد رسانه ای بی طرف و فارغ از نگاه های سیاسی- جناحی است که در آن تنها کلام وحی و امرو منطبق با دین اسلام جاری می شود.

وی مسجد را رسانه ای همه کس فهم، گوارا و آرامش بخش دانست و اظهار کرد: با محوری شدن مساجد، بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه ما حل می شود.

قاسمی با اشاره به محوری بودن مساجد در فعالیت پایگاه های بسیج اظهار کرد: مساجد کشور تا قبل از انقلاب اسلامی فقط برای اقامه نماز‌ها و مراسم‌های عزاداری استفاده می شد اما امروز به برکت انقلاب، مساجد سرآغاز حرکت‌های انقلابی و اجتماعی هستند.

وی افزود: مساجد در دوران دفاع مقدس نقش مهم و ارزنده ای را ایفا کردند و تمام اقدامات رزمندگان و انقلابیون برای مقابله با دشمنان از مساجد شکل می‌گرفت.

قاسمی با اشاره پیوند پایگاه های بسیج و مساجد تصریح کرد: مساجد سنگر پایگاه های مقاومت بسیج برای جذب، رشد و هدایت نوجوانان و جوانان است که این دو باید با تعاملات گسترده برای رسیدن به نتایج مطلوب تلاش کنند.

وی از مساجد به عنوان کانون فرهنگی اسلام و کانون معنویت جامعه اسلامی یاد کرد و اذعان داشت: فعالیت در پایگاه‌های بسیج که بر اساس معارف دین اسلام انجام می شود، بدون معنویت و همکاری با مساجد هیچ بهره‌ای نخواهد داشت.

قاسمی با اشاره به هجمه های تبلیغاتی استکبار جهانی گفت: نسل جوان و جامعه ما امروز در معرض تهاجمات فرهنگی همه جانبه دشمن قرار دارد که راهکار مقابله با این هجمه ها و ناامیدی دشمن، ارتباط نزدیک افراد جامعه با مساجد است.

امام جمعه فاضل آباد دوری از مساجد را موجب فاصله مردم از معنویت دانست و خاطر نشان کرد: اکنون دشمنان داخلی و خارجی از اهمیت رابطه میان مساجد و پایگاه‌های بسیج به خوبی آگاهند و به دنبال تخریب این رابطه هستند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه