گناه نابخشودنی سران فتنه ، ایستادن مقابل نظام الهی و مطرح نمودن شعار جمهوری ایرانی بود

زرین نامه: امام جمعه مشهد مقدس گفت: فتنه 88 توسط رهبری‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری سرکوب و برای همیشه از بین رفت.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما ، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مشهد که در رواق حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی بر نقش محوری مردم ولایتمدار ایران اسلامی در خلق این حماسه تاکید کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ۹ دی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری تصریح فرمودند در برگزاری برنامه‌های ۹ دی تنها به حرکت‌های جمعی و احساسی اکتفا نشود بلکه باید تبیینی دقیق از فتنه ۸۸ به مردم ارائه گردد.

خطیب جمعه مشهد مقدس این موج سازی فتنه در درگیری‌ها را یکی از اقدامات معاویه علیه وجود مقدس امیرالمومنین علی(ع) برشمرد و افزود: اعوان و انصار معاویه ملعون در مقابل خلیفه بلافصل پیامبر سه گروه بودند؛ گروه اول خوارج یا همان خشک مغزهای بی‌بصیرت، گروه دوم عناصر جاه‌طلب همچون ابوموسی اشعری و در نهایت گروه سوم عناصر فرصت طلب همچون اشعث بن غیث.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این که از جنگ صفین تا جنگ نهروان کمتر از یک سال به طول انجامید، افزود: اگر دقیقا تاریخ را نگاهی بیاندازیم درخواهیم یافت که فتنه ۸۸ شباهت‌های بسیاری با فتنه معاویه ملعون دارد ، در جنگ نهروان کسانی مقابل امیر حق قرار گرفته‌اند که در جنگ صفین در رکاب ایشان شمشیر می‌زدند.

علم الهدی تاکید کرد: کسانی که در کنار بنیان گذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به مبارزه با رژیم طاغوت می‌پرداختند و چنان در پایمردی و ایستادگی با قدرت عمل می‌کردند که حتی به عنوان الگوی مبارزه نیز شناخته می‌شدند، وقتی کار به جایی رسید که در فتنه ۸۸ مقابل تنها نظام الهی کره زمین ایستاده و حتی عکس امام را پاره کرده و پرچم امام حسین(ع) را سوزاندند، همین افراد سکوت یا با آنان همراهی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به جریان فرصت‌طلب و جاه طلب فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: جریان فرصت طلب و جاه طلب فتنه ۸۸ با هر وسیله‌ای قصد داشتند به رده های بالای کشور دست پیدا نمایند، با همین هدف اراذل و اوباش را به خیابان‌ها کشانده و روز شهادت سرور و سالار شهیدان را به سوزاندن پرچم این مظلوم عالم و لاابالی‌گری مقابل چشم عزاداران ایشان پرداختند، این افراد موج بسیار بزرگی را ایجاد کردند.

امام جمعه مشهد مقدس ایستادن سران فتنه مقابل نظام الهی و مطرح نمودن شعار جمهوری ایرانی را گناه نابخشودنی سران فتنه دانست و بر نقش محوری ولایت مطلقه فقیه در دفاع از کیان نظام اسلامی ایران تاکید کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان افزود: بحمدالله با کمک خدا و امام زمان(روحی فداک) و با حضور غیرتمندانه مردم، مقام معظم رهبری توانست فتنه را به خوبی سرکوب نماید به نحوی این فتنه با این شکل و رنگ در کشور هیچ وقت به وقوع نخواهد پیوست.

علم الهدی تاکید کرد: اگر مردمی همچون مردم ایران اسلامی در زمان امیرالمومنین علی(ع) می‌زیستند که حماسه‌ای همچون ۹ دی را رقم می‌زدند قطعاً سر نازنین این امام عزیز تا ابرو شکسته نمی‌شد، ده سال امام حسن مجتبی (ع) مظلومانه خانه نشین نشده و و سر بزرگ مرد تاریخ اسلام به روی نیزه نمی‌رفت.

علم الهدی افزود: مردم ایران اسلامی به حدی غیرتمندند که طاقت به آتش کشیدن پرچم امام حسین(ع) را نداشتند و در ازای این جنایت بزرگ حماسه‌ای همچون ۹ دی را آفریدند، اگر این مردم بودند نمی‌گذاشتند سر فرزندان آل الله روی نیزه‌ها برود و خاندانش را به اسارت ببرند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه