برای موفقیت در امتحان‎های گوناگون باید از تاریخ عبرت گرفت

زرین نامه: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انسان دائما در حال امتحان است و برای موفقیت در امتحان‌های گوناگون باید از تاریخ عبرت گرفت.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، حجت‎الاسلام سید علی طاهری شامگاه شنبه در جمع بسیجیان شهر گرگان اظهار داشت: انسان دائما در حال امتحان و آزمایش شدن است و برای اینکه بتواند در امتحان‎های مختلف سربلند باشد باید از تاریخ درس بگیرد و در دین ما اتفاقاتی که در تاریخ اسلام رخ داده است، بهترین الگو برای پیروز شدن در امتحانات است.

وی در ادامه گفت: اینکه کسی به زبان بیاورد که مسلمان شده است، کافی نیست و در مراحل عملی است که ایمان انسان ثابت می‎شود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی که آغاز شد مردم پای کار آمدند و به ندای امام عزیز لبیک گفتند و انقلاب شکل گرفت و به پیروزی رسید و انقلاب اسلامی برپا شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی با این نظام همراهی کردند و گفتند نظام را قبول داریم اما با پیروزی انقلاب امتحان بعدی جریانات بعد از پیروزی انقلاب بود در این صحنه‎ها هم عده‎ای امتحان شدند. برخی صحنه‎ها بعد از پیروزی انقلاب که پیش آمد درجات افراد انقلابی تائید می‎شد. عده‎ای در آزمون شکل‎گیری انقلاب نمره قبولی گرفتند و عده‎ای در همان ایام مردود شدند.

وی افزود: هر چه در این سی و چند ساله جلو می‎آییم امتحان‎ها سنگین‎تر می‎شوند عده‎ای اهل دفاع مقدس نبودند و در آن امتحان نمره قبولی نگرفتند عده‎ای هم در دفاع مقدس آمدند و جانفشانی کردند اما در آزمون رحلت امام و در موضوع جانشین امام نمره قبولی نگرفتند.

طاهری با بیان اینکه فتنه 88 آخرین امتحانی نبود که ما با آن روبرو شدیم خاطرنشان کرد: هم سنت الهی و هم احادیث ما به ما این پیام را می‎دهند که انسان دائما در حال آزمون است تمامی نشانه‎ها و روایات به ما اثبات می‎کند که هرچه ما پیش برویم امتحان‎ها سخت‎تر می‎شود.

وی اضافه کرد: خیلی‎ها در امتحان‎های گذشته نمره قبولی گرفتند، اما در فتنه 88 مردود شدند پس باید به این نتیجه برسیم که امتحان‎های بعدی سخت‎تر و سنگین‎تر است.

در فتنه 88 برخی نتوانستند از امتحان پیروز و سربلند باشند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در فتنه 88 برخی نتوانستند از امتحان پیروز و سربلند باشند افزود: یک سال بعد از فتنه 88 یعنی در تابستان 1389 یکی از تئوری‎پردازهای آمریکایی به سابقه شکل‎گیری فتنه 88 اشاره کرد و گفت از اردیبهشت 1387 برنامه‎ریزی کوتاه‎مدت برای فتنه 88 انجام شد و بحث تقلب در انتخابات 88 آغاز شد.

طاهری عنوان کرد: یک برنامه‎ریزی میان‎مدت نیز در دستور کار فتنه‎گران بود که از تیر ماه 1378 شروع شد، بعد این برنامه با حضور امت حزب‎اله و حضور در صحنه در 18 تیر 1378 فتنه خنثی شد که بعد از آن یک برنامه‎ریزی عظیم 10 ساله شکل گرفت تا اینکه تصمیم بگیرند در سال 1388 چه اتفاقی بیافتد.

وی گفت: البته یک بار نیز آنها در سال 1384 وارد میدان شدند و می‎خواستند با مطرح کردن تقلب در انتخابات 1384 نقشه‎های خود را عملی کنند، ولی وقتی به راس جریان رسیدند آنها موفق نشدند چون در آن زمان، شرایط را مناسب نمی‎دیدند اما بحث تقلب به سال 1388 رسید و از 20 سال پیش مطرح شد و بحث تقلب و این برنامه‎ریزی از 10 سال پیش برنامه‎ریزی شد که این برنامه‎ریزی از برنامه‎های میان‎مدت بود.

طاهری با اشاره به اعترافات نظریه‎پرداز آمریکایی بیان کرد: به اعتراف آن نظریه‎پرداز آمریکایی یک سال بعد از انتخابات اعلام کرد که برنامه‎ریزی برای راه‎اندازی اتفاقات و فتنه سال 88 یک سابقه 30 ساله دارد.

وی ادامه داد: برای طرح نقشه و فتنه سال 88 در دوران نخست وزیری میرحسین موسوی با او و افراد دفتر نخست وزیری او ارتباط داشتیم با افرادی همچون تاج‎زاده و بهزاد نبوی و از همان زمان آنها با خارج ارتباط داشتند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه شما می‎بینید قبل از فتنه 88 تا همین الان هم مقام معظم رهبری در اکثر سخنرانی‎ها بر فتنه 88 اشاره می‎کند، یک جهت آن این است که این فتنه، یک فتنه طبیعی و عادی و کوچک نبود و بسیار برنامه‎ریزی دقیق داشت.

رهبر انقلاب عوامل اصلی فتنه را اصحاب فتنه خطاب می‎کنند

طاهری با اشاره به سخنرانی‎های رهبر معظم انقلاب در خصوص معرفی فتنه و عوامل داخلی و خارجی آن افزود: نکته ظریفی که رهبر انقلاب در سخنرانی‎هایشان در معرفی فتنه 88 به آن اشاره دارند، این است که عوامل اصلی فتنه در داخل کشور را هیچ وقت رهبران فتنه معرفی نکردند و آنها را با عنوان اصحاب فتنه خطاب کردند.

وی افزود: این نکته نشان‎دهنده این است که این فتنه داخلی نبوده و راس آن آمریکا، انگلیس، اسرائیل این مثلث شیطانی حضور داشتند و ابزارهای آنها در داخل کشور افرادی چون میرحسین موسوی بودند.

در زمان اصلاحات آموزش‎های گوناگونی در کشور در خصوص فتنه داده شده است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمان اصلاحات، آموزش‎های گوناگونی در کشور در خصوص فتنه داده شده است افزود: قلب فتنه در خارج از کشور بوده و برنامه‎ریزی‎ها آنجا انجام می‎شده و برنامه‎ریزی‎های اصلی در خارج از کشور انجام می‎شده و توسط افراد داخلی پیاده ‎شده است.

وی افزود: چندین نفر از بزرگان نظریه‎پرداز آمریکایی در دوره اصلاحات به ایران آمدند و در دانشگاه‎ها و در بین خبرنگاران نفوذ کردند و افرادی که مستعد جاسوسی و براندازی نظام مقدس اسلامی هستند را برای آموزش به کشورهای دیگر برده و روی آنها سرمایه‎گزاری عظیمی انجام دادند.

غیر از اصحاب فتنه برخی از خواص از ساکتین فتنه بودند

طاهری با اشاره به اینکه ساکتین فتنه دو دسته است، افزود: عده‎ای از ساکتین فتنه آنهایی هستند که قلبا با اصحاب فتنه همراه بودند، اما فضا را مساعد نمی‎دیدند که اظهار نظر کنند، آنها سکوتشان از روی فهم بود نه از روی جهل، دلشان با اصحاب فتنه بود اما بروز نمی‎دادند، اینها نیز از نظر مردم همان اصحاب فتنه‎اند و با آنها تفاوتی ندارند، زیرا یکی ساکت بوده و دیگری در میدان حضور داشته است.

طاهری گفت: اما برخی از خواص ساکت نتوانستند تشخیص دهند که این یک فتنه عظیم و بزرگ است، آنها اگر چه انسان‎های بزرگی بودند اما درکشان از این موضوع ضعیف بوده و نتوانستند همانند عموم مردم سریع تشخیص دهند و کسی که درکش از مردم عادی پایین‎تر است دیگر نمی‎توان به او اعتماد کرد.

فتنه‎گران باید جبران مافات کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح موضوع بازگشت بزرگان فتنه به عرصه سیاسی کشور افزود: اینکه برخی در آستانه انتخابات آینده بحث برگشت بزرگان فتنه به عرصه انتخابات را مطرح می‎کنند موضوع مهمی است، اگر آنها از اصحاب فتنه باشند که تکلیفشان مشخص است و در صورتی که توبه هم بکنند اگر جبران نکنند توبه آنها قابل قبول نیست چون همه می‎دانیم که یکی از شرایط توبه جبران گذشته است و فقط اینکه بگویند ما پشیمان شده‎ایم کافی نیست.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه