نامه تقدیر و تشکر دبیر جشن زیر سایه خورشید از مردم استان گلستان

سید حسام بنی فاطمه دبیر جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید استان گلستان طی نامه ای از تمامی مردم شریف و ولایتمدار، عوامل اجرایی و تمامی کسانی که در برپایی این جشن بزرگ نفش داشتند تقدیر و تشکر بعمل آورد.

به گزارش زرین نامه ؛ سید حسام بنی فاطمه دبیر جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید استان گلستان که هفت سال پیاپی دبیری این جشن بزرگ و بین المللی را در بهشت ایران زمین استان گلستان به عهده دارد، صبح امروز نامه ای با عنوان ” نامه تقدیر و تشکر دبیر جشن زیر سایه خورشید از مردم استان گلستان” به این پایگاه خبری ارسال نمود تا از این تریبون از تمامی مردم شریف و ولایتمدار این خطه از ایران زمین و عوامل اجرایی و دست اندرکاران هفتمین جشن بزرگ و بین المللی زیر سایه خورشید استان تقدیر و تشکر بعمل آورد.

متن نامه به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

امام رضا (ع) می فرمایند : رحم الله عبداً احیا امرنا.

رحمت خدا بر بنده ای که امر ما(مکتب اهل بیت) را زنده کند. معانى الأخبار ، ص ۱۸۰

مردم شریف و ولایتمدار استان گلستان:

سلام علیکم

حضور پر شور و شعور و استقبال بی نظیر شما مردم ولایتمدار استان گلستان از کاروان زیرسایه خورشید و پرچم متبرک ثامن الحجج(ع) ، تعجب همگان را برانگیخت. چرا که مردمی اینگونه با تمام وجود به وابستگان و شعائر امام معصوم(ع) با یقین و ایمان قلبی ، عرض ارادت دارند ، در حضور امامشان چه نقش های زیبایی رقم خواهند زد. انشاالله شکرگزار اینهمه عشق و معنویت باشیم.

مردمان شیفته و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مراوه تپه ، کلاله ، گالیکش ، مینودشت ، گنبد ، گرگان ، کردکوی ، بندرگز و گمیشان و روستاهای بالاجاده ، سرکلاته کفشگیری ، سرطاق ، النگ ، اسبومحله ، سالیکنده و روستاهای همجوارشان ، از فرد فردتان سپاسگزارم.

بی شک حضور بیست و پنج هزار عاشق دلداده ی خاندان کرم ، در تاریخ دیار دارالمومنین ثبت خواهد شد.

شما محبین اهل بیت(ع) از شیعه و سنی که دلیلِ دلِ خود را از قرآن و سیره رسول الله (ص) گرفته اید. سوره بقره آیه ۲۴۸(تبرک جستن به صندوق باقیمانده از حضرت موسی(ع) که ایشان را در کودکی محافظت نمود) سوره یوسف آیه ۹۳(تبرک به پیراهن حضرت یوسف(ع) و بینایی یعقوب نبی(ع) ) سوره حج آیه ۳۲ (بزرگداشت شعائر الهی) و …

در سیره و سنت رسول الله(ص) نیز می بینیم که چگونه همگان در موسم حج ، مقام ابراهیم (ع) را به برکت وجود پیامبر الهی ، تقدس می بخشند و در سنت پیامبر اکرم(ص) مَثَل صفا و مروه ، به عنوان یکی از شعائر و مقدسات مطرح میشود. بطوریکه مهمترین اعمال حج ، با محوریت این جایگاه مقدس صورت می پذیرد. (انَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَهَ مِنْ شَعَآئِرِ اللَّهِ… سوره بقره آیه ۱۵۸) و نمونه های دیگر که در این مجال فرصت بیان آن نیست.

اما زیارت معنوی و از بعید ، شیرین ترین لحظات زیر سایه خورشید بود. وقتیکه همه با هم رو به مضجع شریف ولی نعمتمان می ایستادیم و صلوات خاصه امام رضا(ع) را زمزمه میکردیم و پس از آن با نوای

ای صفای قلب زارم …

خودمان را در حرم حس میکردیم.( طبق روایات ما ، هرجای عالم که باشیم ، سلاممان توسط ملائکه به ائمه اطهار(ع) ابلاغ میگردد.) پیامبر اعظم(ص) فرمودند : ان الله ملائکه سیاحین فی الارض یبلغونی عن امتی السلام. (امالی شیخ صدوق ص ۳۱۳)

از کسانیکه دلیلِ دل نیافتند و این حرکت عظیم فرهنگی و الگوی برتر شادی و نشاط معنوی را زیر سوال بردند نیزسپاسگزارم. آنها بحق ما را به مطالعه وا داشتند تا دلیلِ دلِ خود را از قرآن و سنت بیان نماییم. از صمیم قلب برایشان دعا میکنم.

جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید که امسال با شعار “حضورتان در تمام زندگیم جاریست یا علی ابن موسی الرضا(ع)” و با محوریت تقویت شعائر اهل بیت(ع) در بین مردم و فرهنگ زیارت و توجه دائم به امام معصوم(ع) برگزار شد، به خوبی نشان داد که مسلمانان این خطه به دنبال یافتن مسیر زندگی از کلام معصوم (ع) می باشند. استقبال کم نظیر از مشاوره خانواده رضوی و درمان رایگان طب الرضا(ع) و شور و اشتیاق مردم وقتیکه به انتظار کاروان می نشستند ، همه و همه حکایت از حضور مردم در زیر سایه خورشیدِ عالم تاب ، ولی نعمتمان امام رضا(ع) داشت.

گلستان در این ۵ روز حضور کاروان زیرسایه خورشید ، صحن معنوی شمس الشموس(ع) گردید. صحن جامعی که از مهد تا لحد را شامل می شد.

زیبایی فرهنگ اذان و اقامه در گوش نوزاد تا معنویت فرهنگ جاروکشی و غبارروبی مزارشهدای گمنام در این جشن خودنمایی میکرد.

توجه به احسان در برخورد با ایتام ، تاکید بر حضور در نماز جمعه ، تاکید بر بیماری بعنوان کفاره گناه و رسیدن به مقام صبر ، تکریم خانواده معظم شهدا ، توجه به وجود زنان و دختران بعنوان مبدا خوبی ها و برکات ، امید به رهایی در زندانیان و حسن ظن به خدا ، حقیقت محرومیت در مناطق محروم که همان محرومیت دین است نه محرومیت از دنیا و … اهدافی بود که از سیره معصومین(ع) اقتباس شده و در ۲۰ قالب برنامه های زیرسایه خورشید دنبال میشد.

بر خود وظیفه می دانم از کلیه بزرگوارانی که مجمع شباب المومنین را در این حرکت عظیم مردمی یاری نمودند ، تشکر نمایم. از حمایت های بی دریغ مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی و اعضای ستاد جشن در مشهد مقدس سپاسگزارم.

از دستگاههای اجرایی استان و شهرستانها خصوصاً دستگاههایی که در تهیه مهمانسرا و حمل و نقل مساعدت نمودند، از مجموعه های مردمی و دبیرو رابط هر شهر که خالصانه تلاش نمودند ، از کاروان خدام و مبلغین رضوی ، از کارشناسان محترم مشاوره خانواده رضوی و طب الرضا(ع) ، از مسوولین کمیته ها و اعضای آن ، مجریان ، قاریان ، گروههای سرود و تواشیح ، رانندگان ، آشپزها و تمام عزیزانی که با جان ، مال ، قلم ، قدم و تفکر خود یاریمان کردند ، سپاسگزارم.

نویسندگان وقایع ، خبرنگاران ، عکاسان ، فیلمبرداران و عزیزان واحد خبر و تولید سیما ، بواسطه ثبت و ضبط این حرکت عظیم فرهنگی در اذهان مردم استان سپاس و خدا قوت.

و برادران و خواهران ایمانیم در مجمع شباب المومنین شهرستان کردکوی که به عنوان عوامل اجرایی از ۷ سال گذشته تا به امروز بدون هیچ توقع مادی و تنها به امید روا شدن حاجات و کسب معرفت از امام رئوف(ع) تلاش کردند ، از همه متشکرم و عاجزانه طلب حلالیت می نمایم. (از ۲۰ نفر عوامل اجرایی در سال اول تا ۹۳ نفر امسال). انشاالله امام مهربانی ها سال به سال بر معارف شما بیفزاید. بنده حقیر را از دعاهای خیرتان فراموش نفرمایید.

حافظ علیه رحمه چه زیبا سرود که :

از در خویش خدا را به بهشتم مفرست که سر کوی تو از کون و مکان ما را بس

در پایان مراتب سپاس خود را از همه کسانیکه حتی به اندازه ذره ای در این دریای بیکران ایفای نقش نمودند ابراز می نمایم و یقین دارم برکت و پاداش امام کرامت در قبال ذره های ناچیز ، به اندازه دریایی بیکران خواهد بود. انشاالله مردم استان روزی در استقبال از امام زمانشان ، تصاویر عشق و دلدادگی ترسیم نمایند. به امید آنروز

اللهم عجل لولیک الفرج. چهارشنبه ۱۹/۶/۹۳ مصادف با ۱۴ ذیقعده ۱۴۳۵ ه.ق

دبیر هفتمین جشن زیرسایه خورشید در استان گلستان. سید حسام بنی فاطمه

منبع: گلستان ما