پژوهشکده‎های «نانو» و «آی.‎تی» در دانشگاه گلستان راه‎اندازی می‎شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان گفت: پژوهشکده‌های «نانو» و «آی.‎تی» در دانشگاه گلستان راه‌اندازی می‎شود.

به گزارش زرین نامه ؛ مهناز اقدسی بعدا زظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: مرکز رشد در دانشگاه گلستان در مقایسه با گذشته فعال‎تر شده است که تولید قطره استیپیا و تولید دستگاه هشداردهنده گاز «سه منظوره» از جمله دستاوردهای این دانشگاه است.

وی از افزایش تعداد مقالات دانشگاه گلستان خبر داد و افزود: در سال گذشته 159 مقاله چاپ شد و این رقم در 6 ماهه سال جاری به چاپ 251 مقاله افزایش یافت، مقالات از IF خوبی برخوردار هستند که این مسئله سبب شده تا اعتبار دانشگاه افزایش پیدا کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان ادامه داد: تعداد مقالات IF در سال جاری 6.73 درصد بوده است در حالیکه این میزان در سال گذشته 5.5 درصد بوده است.

اقدسی با تاکید بر اینکه هدف‎مان فقط نوشتن مقاله نیست، گفت: وظیفه ما این است که مشکلات استان و کشور را با ارائه مقالات حل کنیم.

وی از انعقاد شش تفاهم‎نامه همکاری خبر داد و بیان کرد: 10 پروژه تحقیقاتی داخل و خارج از استان انعقاد تفاهم شده است که رقم بودجه خوبی نیز برای آنها در نظر گرفته شد.

نتایج فناوری توانسته پاسخگوی نیاز گلستان باشد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان با بیان اینکه نتایج فناوری توانسته پاسخگوی نیاز استان باشد، خاطرنشان کرد: آب شور یکی از مشکلات استان است که در این راستا پروژه تولید آب شیرین از آب شور با استفاده از تکنولوژی نوین انجام شد و آب با EC «شوری» 12 هزار به EC یک‎هزار رسیده است.

اقدسی مطرح کرد: در صنایع دفاع یک پیل سوختی در صنایع دریایی استفاده شده است همچنین در کنفرانس آمریکا؛ تولید نرم‎افزار تشخیص دست‎خط «Hand writhing» از سوی محققان دانشگاه گلستان ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه شمار اختراعات دانشگاه گلستان فراوان است، گفت: 20 کتاب در دست چاپ وجود دارد که اکثر آنها در مرحله اخذ مجوز چاپ از فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه