روابط عمومی اوقاف گلستان رتبه برتر کشوری را کسب کرد

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گلستان از کسب رتبه برتر این روابط عمومی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش زرین نامه ؛ محمد کوهساری اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه گلستان در پنجمین همایش سراسری مدیران روابط عمومی ادارات‌کل اوقاف و امور خیریه در حوزه خبر، اطلاع‎رسانی، ترویج فرهنگ وقف و بقاع متبرکه توانست حائز رتبه برتر کشوری شود.

وی نقش روابط عمومی را در ترویج فرهنگ وقف در جامعه مهم خواند و تصریح کرد: تلاش‎هایی که در این راستا صورت گرفته است به نتایج خوبی در بخش‎های مختلف ختم شده اما کافی نیست و باید بیش از پیش نسبت به ترویج این فرهنگ حسنه در جامعه مبادرت کرد.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه وقف جدید در استان رو به کاهش است، افزود: زمانی گرگان به عنوان شهر دارالمومنین بالاترین میزان وقف را در سطح کشور داشت، اما اکنون جزء استان‎هایی است که وقف جدید به ندرت در آن اتفاق می‎افتد.

کوهساری با بیان اینکه مردم باید با مشکلات و محسنات وقف آشنا شوند، یادآور شد: مردم اگر بدانند در ملک و زمین وقفی حتی نماز خواندن حرام است نسبت به پرداخت مال‎الاجاره اقدام می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف با فرهنگ اقتصاد مقاومتی رابطه معناداری دارد، ادامه داد: از طریق وقف می‎توان علاوه بر کمک به مستمندان و نیازمندان به انجام کارهای فرهنگی، عمرانی و... مبادرت کرد.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گلستان نقش رسانه‎ها را در بسط و گسترش فرهنگ وقف مهم و ارزشمند خواند و بیان داشت: رسانه‎ها باید یار و یاور اوقاف و امور خیریه باشند تا این مجموعه بتواند در کارهای عام‎المنفعه پیشتازی کند.

کوهساری با بیان اینکه باید فرهنگ وقف در اقشار مختلف جامعه رونق پیدا کند، خاطرنشان کرد: باید این فرهنگسازی در جامعه نهادینه شود تا اقشار مختلف مبادرت به اجرای سنت حسنه وقف کنند، جامعه خبرنگاران، جامعه پزشکی، جامعه اصناف و بازاریان خوب است در این حوزه ورود کنند.

وی گفت: عوایدی که از اقشار مختلف جامعه در زمینه وقف حاصل می‎شود زیرنظر همان قشر البته با نظارت اوقاف و امور خیریه قابل پیگیری است که این اقدام خداپسندانه می‎تواند گره‎گشای بسیاری از مشکلات باشد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه