مصرف سير سرفه های شديد را درمان می کند

زرین نامه: شهناز غریب شیرنگی مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول گفت: خوردن منظم سير باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان های مری، معده و روده بزرگ می شود.

غریب شیرنگی بیان داشت: سير با داشتن آنزيم های طبيعی به جذب بهتر غذا کمک می کند و از طرفی به عنوان يک ضد نفخ عالی و يک ماده ضد انگل و کرم های روده ای، شناخته شده است.

وی افزود: مصرف سير يکی از بهترين درمان ها برای سرفه های شديد است و معمولا از شربت سير برای درمان آن استفاده می شود.
غریب شيرنگی اظهار داشت: سير دارای ترکيبات ضد باکتری و ضد قارچی است و می تواند با انواع عفونت ها مبارزه کند  و بدين منظور می توان از آن هم به صورت استعمال خوراکی و هم موضعی برای درمان قارچ ها و عفونت های باکتريايی پوست استفاده نمود.
وی تصریح کرد: تحقيقات متعددی نشان می دهد که سير می تواند از سيستم قلبی و عروقی محافظت نمايد، زيرا می تواند ميزان کلسترول و تری گليسريد در خون را کاهش داده و تجمع پلاکت ها را مهار کند و ميزان فيبرينوليز را که لخته را از بين می برد، افزايش دهد.
غریب شیرنگی ادامه داد: از سير به عنوان يکی از درمان های کاهنده فشار خون نیز ياد شده است زيرا می تواند مويرگ های ريز را باز کرده و ريتم قلب را تنظيم کند.
وی افزود: سير حاوی ترکيبات سولفور داری است که از رشد تومور های سرطانی خصوصا در سينه و پوست جلوگيری می نمايد؛ مهمترين اثر جانبی سير خوراکی، ايجاد بوی بد در تنفس و بدن است. مصرف بيش از حد سير با معده خالی باعث ناراحتی های گوارشی می شود.
گفتنی است سير دارای غلظت بالای مواد سولفور دار است و ماده ای به نام آليسين ماده فعال سير را تشکيل می دهد که اکثر خواص سير را به آليسين نسبت می دهند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه