مجوز 3 کارگروه ویژه جوانان گلستان دریافت شد

مشاور جوان استاندار گلستان از دریافت مجوز سه کارگروه ویژه جوانان در این استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه ؛ علی نصیبی عصر امروز در نخستین نشست شورای مشورتی جوانان استان گلستان اظهار داشت: مجوز تشکیل کارگروه‏های اشتغال، توسعه و فرهنگی و اجتماعی با تلاش حوزه مشاور جوان استانداری گلستان دریافت شد.

وی با بیان اینکه با مجوز استاندار، ارکانی برای این شورا تعریف شده است، افزود: یکی دیگر از برنامه‏های در دست اقدام حوزه مشاور جوان استاندار، فعال کردن اتاق فکر است.

شورای مشورتی، نقش مجلس جوانان را دارد

مشاور جوان استاندار گلستان خاطرنشان کرد: شورای مشورتی جوانان در واقع مانند مجلس جوانان است که نمایندگان از دورترین نقطه غربی تا دورترین نقطه شرقی استان در آن حضور دارند.

نصیبی ادامه داد: به دستور استاندار، گرایش‏های مختلف سیاسی برای حضور در این شورا، دعوت شده‏اند.

وی با بیان اینکه جوانان اصلاح‏طلب، اصولگرا و اعتدالگرا در شورای مشورتی جوانان استان گلستان حضور دارند، تاکید کرد: نمی‏خواهیم این شورا، نقش تشریفاتی داشته باشد و به همین دلیل، موضوعات کلان استانی در این شورا مورد بحث قرار می‏گیرند.

مشاوران جوان و مدیران، باید پاسخگوی عملکرد خود در حوزه جوانان باشند

مشاور جوان استاندار گلستان اظهار داشت: از مشاوران جوان ادارات و مدیران استانی برای اظهارنظر در خصوص مسائل مربوط به جوانان دعوت به عمل می‏آید.

نصیبی، از روند انتصاب مشاوران جوان استانداران انتقاد کرد و افزود: تاکنون حدود 15 استاندار، مشاوران جوان خود را منصوب کردند.

وی همچنین روند انتصاب مشاوران جوان فرمانداران استان را نیز کند ارزیابی کرد و گفت: مشاوران جوان هفت فرمانداری تاکنون منصوب شده‏اند و پنج فرمانداری نیز گزینه‏های مشاور جوان خود را مشخص کرده و در مرحله انجام تشریفات اداری قرار دارد.

تاکنون 18 مدیر کل، مشاوران جوان خود را معرفی کرده‏ اند

مشاور جوان استاندار ادامه داد: تاکنون 18 مدیر کل، مشاوران جوان خود را به حوزه مشاور جوان استاندار گلستان معرفی کرده‏اند.

نصیبی یکی از وظایف مشاور جوان استاندار را بهبود فرایند مشاوره جوانان به مدیران دولتی عنوان و خاطرنشان کرد: این وظیفه، بیشتر شامل جوانان شاغل در ادارات می‏شود.

وی با بیان اینکه حوزه مشاوره جوانان باید گسترش یابد و جوانان فعال در عرصه غیردولتی را نیز دربربگیرد، ادامه داد: بخشی از مطالبات جوانان، در حوزه وظایف مشاور جوان استاندار نیست و باید ستاد ساماندهی جوانان که حدود 40 اداره در آن حضور دارند پیگیری کند.

لازم به ذکر است شورای مشورتی جوانان استان گلستان به همت حوزه مشاور جوان استانداری، عصر امروز تشکیل شد.

در نخستین نشست رسمی این شورا که به منظور آغاز به کار آن برگزار شد، 60 نفر از جوانان نخبه استان گلستان در حوزه‏های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور داشتند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه