گلستان برای توسعه متوازن خود نیاز به نیروی کار آموزش دیده دارد

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: استان گلستان برای توسعه پایدار و متوازن خود نیاز جدی به نیروی کار آموزش دیده دارد که مراکزی نظیر دانشگاه علمی کاربردی می توانند در این مسیر نقش مهمی دارند.

به گزارش زرین نامه ؛ رحمت اله نوروزی صبح دوشنبه در بازدید از دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان و در جمع روسای مراکز، اساتید و کارکنان آن افزود: مجمع نمایندگان گلستان در کنار مسوولین اجرایی استان در پی تحقق توسعه و تعالی استان است و می‌کوشد از همه پتانسیل‌های موجود کشور و استان برای این امر بهره گیرد، در عین حال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی همگام و همپای فرایند توسعه استان باشد تا در سپهر توسعه استان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر عرصه‌های علمی و دانشگاهی باشیم.

به گفته وی، تجربه کشورهای توسعه یافته جهان و تجربه سه دهه اخیر کشور به وضوح نشان می‌دهد که علم و عمل بایستی در کنار هم و کامل‌کننده هم هستند. برای همین هم در قوه مجریه و هم در قوه مقننه در طرح‌ها و لوایح همواره بر اعتلای علمی مهارت‌ها و کارآفرینی تاکید می‌شود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی هم چنین خاطرنشان کرد: براساس اسناد بالادستی به ویژه سند چشم انداز 20 ساله توسعه کشور، انسان توسعه یافته ایرانی، انسان دارای تخصص و علم تعریف شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان نیز گفت: هم اکنون بیش از 11 هزار و 592 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی گلستان تحصیل می‎کنند که از این تعداد، دانشجویان دختر 4 هزار و 188 نفر و دانشجویان پسر 7 هزار و 404 نفر است.

محمد برزعلی به فسلفه تشکیل دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و آن را هدایت علم و دانش به سمت افزایش مهارت خواند و گفت: دنیا امروز روند افزایش مهارت را در پیش گرفته و دانشگاه علمی کاربردی در همین راستا از علوم نظری کاسته و با نسبت 40 به 60 به سمت دروس عملی و مهارت افزایی در حرکت است.

وی تعداد رشته‌های موجود این دانشگاه را 102 رشته در مقطع کاردانی و 75 رشته در مقطع کارشناسی برشمرد.

تجلیل نماینده مجلس از قهرمانان دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم از قهرمانان دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان تجلیل کرد. عیسی امامی گفت: تردیدی نیست که یکی از افتخارات استان همین ورزشکاران هستند.

وی تصریح کرد: نمایندگان استان با علاقه کارهای قهرمانان را پیگیری کرده و علاقه‌مندند تا پشتیبانی لازم را از ورزش استان انجام دهند.

امامی از تمامی قهرمانان و دست اندرکاران دانشگاه علمی کاربردی تشکر و قدردانی کرد و آنان را مایه مباهات و سرافرازی کشور خوانده و خواستار اهمیت بیشتر به مقوله ورزش در دانشگاه ها شد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان گفت: برنامه ريزي تربيت بدني و ورزش دانشگاه بايد به گونه اي باشد كه در بعد قهرمانی و همگانی کردن ورزش در استان تاثير گذار باشد.

فرهاد کردی تصريح كرد: ورزش همگاني بايد در دانشگاه به شكلي مطرح شود كه شور و نشاط را در بين دانشجويان كه اولويت برنامه ريزي ها براساس نياز آنهاست، ايجاد كند.

وي افزود: ما بايد بيشتر بر ورزش همگاني تاكيد و از دانشجويان ورزشكار حمايت كنيم و آنها را در راستاي شركت در مسابقات دانشگاهي آماده كنيم، و اميدواريم در آينده شاهد تيم هاي ورزشي آماده و در نهايت موفقيت دانشجويان در زمينه ورزشی باشيم.

وی خاطر نشان كرد: نقش شوراي ورزش دانشگاه چنين تعريف شده است كه ورزش هاي همگاني را در دانشگاه براي دانشجويان نهادينه كنيم، كه اين امر خود باعث تشويق دانشجويان در مسير ورزش و زندگي مي گردد.

کردی از موفقیت های دیگر دانشجویان علمی کاربردی ، شکست رکود ایران در پرش ارتفاع توسط آیلین بابکی ، قهرمانی تیم دوومیدانی بانوان و کسب مقام سوم تیم والیبال آقایان در المپیاد کشوری اشاره کرد./مهر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه