60 میلیارد ریال هزینه برای گازرسانی به 17 ناحیه‌ صنعتی گلستان

رئیس امور مهندسی و اجرای طرح ‏های شرکت گاز گلستان گفت: در مجموع برای 17 شهرک و ناحیه صنعتی که تاکنون گازرسانی شده مبلغی بالغ بر 60 میلیارد ریال هزینه اجرایی و کالایی صورت گرفته است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، علی طالبی اظهار داشت: این شرکت در ادامه روند گازرسانی به پروژه‏های صنعتی به ویژه شهرک‏ها و نواحی صنعتی تاکنون از مجموع 22 شهرک و ناحیه صنعتی استان تعداد 14 شهرک را از نعمت گاز طبیعی بهره‏مند ساخته است.

وی افزود: در همین راستا خط تغذیه گازرسانی به سه ناحیه صنعتی فاضل‏ آباد، گرگان یک و بندرترکمن نیز به اتمام رسیده و تزریق گاز شده است که با انجام لوله‏گذاری داخلی توسط شرکت شهرک‏های صنعتی استان، واحدهای صنعتی می‏توانند از نعمت گاز بهره‏مند شوند.

طالبی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی پنج شهرک و ناحیه صنعتی نیز در مرحله انجام است و خوشبختانه مشکلی در اجرای این پروژه‏ها وجود نداشته و روند پیشرفت گازرسانی برابر برنامه در حال انجام است.

رئیس امور مهندسی و اجرای طرح‏های گاز گلستان افزود: در مجموع برای 17 شهرک و ناحیه صنعتی که تاکنون گازرسانی شده مبلغی بالغ بر 60 میلیارد ریال هزینه اجرایی و کالایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از تعداد 470 واحد صنعتی مستقر در شهرک‏های صنعتی تعداد 281 واحد از نعمت گاز طبیعی بهره‏مند شده‏اند.

رئیس امور مهندسی و اجرای طرح‏های شرکت گاز گلستان افزود: در حال حاضر حجم بالایی از سوخت‏های فسیلی توسط واحدهای صنعتی مصرف می‏شود که با توجه به سیاست دولت در خصوص کاهش مصرف سوخت‏های فسیلی مایع روند گازرسانی به این واحدها مورد توجه قرار گرفته است.

طالبی تصریح کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ‏ها تمایل واحدهای صنعتی به استفاده از سوخت گاز بیشتر شده و تعداد زیادی از این واحدها متقاضی مصرف‏کننده سوخت گاز شده و درخواست‏های خود را به این شرکت ارسال داشتند.

وی اظهار داشت: گازطبیعی ضمن اینکه سهم بالایی در تامین انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی دارد نقش بسیار مهمی نیز در کاهش آلاینده‏های زیست محیطی داشته و نقطه عطفی در شکوفایی اقتصاد کشور و بستر مناسبی برای افزایش تولید و سرمایه به وجود خواهد آورد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه