درآمد حاصل از عبور گردشگران در گلستان ناچیز است

استاندار گلستان گفت: سالانه حدود 16 میلیون مسافر و گردشگر از این استان عبور می‎کنند ولی درآمد حاصل از عبور گردشگران در آن ناچیز است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، حسن صادقلو در حاشیه بازدید از دو هتل استان که یکی از آنها در حال ساخت و دیگری در حال خدمت رسانی است، اظهار داشت: این در حالی است که این استان با برخورداری از جاذبه‎های طبیعی و گردشگری، ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران و افزایش درآمد از این بخش را دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر هتل پنج ستاره‎ای که خدمات لازم را به گردشگران ارائه دهد وجود ندارد، حمایت لازم را انجام می‎دهیم تا مجموعه «هتل بوتانیک» هر چه سریع‎تر به بهره‎برداری برسد.

صادقلو ضمن تقدیر از «دکتر احد‎پور» که با استفاده از تجربه هتلداری و موقعیت خود سرمایه‎گذاری هتل بوتانیک را انجام داده، تصریح کرد: ظرفیت گردشگری گلستان در زمینه‎های مختلف از جمله هتلینگ، سواحل خزر و پارک‎های جنگلی بالاست و ما از روز اول فعالیت خود در استانداری، حمایت از صنعت توریسم را مدنظر قرار داده‎ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، نیز در این بازدید گفت: «هتل بوتانیک» که با سرمایه‎گذاری 180 میلیارد ریال در حال اجراست و این طرح در دهه فجر امسال به بهره‎برداری می‎رسد.

قربان عباسی افزود: این هتل دارای زیربنایی 11هزار متر مربع، 75 سوییت 30 متری تا 75 متری، 200 تخت، رستوران با ظرفیت 500 نفر، زمین‎های بازی تنیس و والیبال و دو استخر مجزای مردانه و زنانه است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان گلستان در مجموعه هتل‎ها و واحدهای اقامتی ظرفیت پذیرش 18 هزار نفر در هر شب را دارا است و طی یکسال گذشته از فعالیت دولت یازدهم 10 واحد پذیرش گردشگران به بهره‎برداری رسیده است.

در این بازدید استاندار گلستان، معاونان و مدیر کل میراث فرهنگی استان از مجموعه هتل شهاب گرگان با زیربنای 5 هزار متر مربع، 46 اتاق، 150 تخت و تالار پذیرایی نیز دیدن کردند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه