زمینه ی ایجاد فتنه معلول نشناختن ولایت فقیه است

زرین نامه: آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال " چرا فتنه اتفاق افتاد؟" بیان داشت: در کشور ما، زمینه ی فتنه معلول نشناختن ولایت فقیه است، به این معنا که ما در ولایت اهل بیت (ع)، پیامبر اعظم(ص) و در حکومت اسلامی و سایه ولایت فقیه زندگی می کنیم، اما هنوز ولی فقیه خود را نشناخته ایم.

به گزارش خبرنگار زرین نامه، آیت الله شاهرودی در گفتمان بصیرت 9 دی در جمع دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) شهرستان علی آباد کتول اظهار داشت: 33 سال در سایه این انقلاب آرمیده ایم و رهبر انقلاب زحمت می کشند، اما باز می بینیم که فتنه اتفاق می افتد. فتنه چیزی است که از درون به وجود می آید و افکار مردم شک ایجاد می کند.

ایشان در بیان چرایی "این عمار" بیان داشت: مقام معظم رهبری می فرمایند "این عمار؟ " زیرا عمار برای امام علی (ع) کسی بود که فتنه را در بین مردم می شکافت تا شک و تردید بین آن ها ایجاد نشود. 

شاهرودی در خصوص علت ایجاد فتنه در کشور اذعان داشت: در کشور ما، زمینه ی فتنه معلول نشناختن ولایت فقیه است، به این معنا که ما در ولایت اهل بیت (ع)، پیامبر اعظم (ص) و در حکومت اسلامی و سایه ولایت فقیه زندگی می کنیم، اما هنوز ولی فقیه خود را نشناخته ایم.

وی افزود: باید ولی فقیه خود را بشناسیم، ما همیشه از شخص رهبر و امتیازات وی صحبت می کنیم، اما این امتیاز در چه چیزی نهفته است و مشترک است در امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و دیگر رهبران تا زمانی که انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن یعنی امام عصر (عج) برسد، عدالت، اجتهاد و آگاهی است، والا رهبران زرنگ در دنیا زیاد بوده اند.

شاهرودی تصریح کرد: امتیاز ما رهبریت ما می باشد، نظام اسلامی ما بر رهبری تکیه دارد که سه عنصر عدالت، اجتهاد و اگاهی در او وجود قرار دارد.

نماینده مجلس خبرگان ادامه داد: وقتی ما رهبر خود را نشناختیم، می گوییم: " رای من کو؟ " ، اگر بدانیم ما باید تابع امر ولایت باشیم، دیگر پرسش "رای من کو" معنا ندارد. " رای من کو؟ " را اصحاب فتنه و رسانه های دشمن درست می کنند.

آیت الله شاهرودی در پایان به دانشجویان توصیه کرد: با ولایت آشنا شوید، آشنایی به شعار دادن نیست، اگر صد بار هم بگوییم سید علی، سید علی بی فایده است، باید درسش را براساس قرآن و عقل بخوانیم. تا نشناسیم و ندانیم آن چه را که سبب می شود، از سید علی مطابعت کنیم، تنها فریاد زدن نام ایشان فایده ندارد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه