اسرائیل جزء اهداف داعش نیست

یک افسر ارشد اسرائیلی روز چهارشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران نظامی اعلام کرد که اسرائیل جزء اهداف داعش نیست و این گروهک برنامه‌ای برای حمله به تل‌آویو ندارد.

به گزارش زرین نامه ؛ روزنامه لبنانی «السفیر»نوشت: یک افسر ارشد اطلاعاتی اسرائیلی روز چهارشنبه (دیروز) در جمع تعدادی از خبرنگاران نظامی اسرائیلی اعلام کرد که داعش قدرت‌های اقتصادی و نظامی خود را افزایش می‌دهد اما با این حال قصدی برای هدف قرار دادن اسرائیل ندارد.

این افسر اسرائیلی گفت که اسرائیل گزارش‌های اطلاعاتی در اختیار ائتلاف تشکیل شده علیه داعش قرار می‌دهد و اعلام کرد که داعش روزانه ۶ میلیون دلار از فروش نفت به دست می‌آورد و به حدود نیمی از ذخیره گاز طبیعی سوریه دسترسی پیدا کرده است.

افسر اسرائیلی مدعی شد که اطلاعاتی که تل‌آویو در اختیار ائتلاف ضد داعش قرار می‌دهد استراتژیک و عملیاتی است اما اگر نیتی از سوی این ائتلاف برای حمله به سوریه نیز وجود داشته باشد اطلاعات جاسوسی در اختیار ائتلاف قرار خواهد داد.

وی همچنین مدعی شد که داعش به قدرتی اقتصادی در منطقه تبدیل می‌شود و مناطقی که تحت تصرف این گروه قرار دارد حاوی دست کم ۶۰ چاه نفتی فعال است.

این افسر رژیم صهیونیستی گفت که ارتش اسرائیل با توجه به امکان نفوذ داعش به مناطق دیگری از خاورمیانه از جمله لبنان برای این مسئله آمادگی پیدا می‌کند.

وی گزارش داد که داعش برای خود وزارت کشور، وزارت دارایی و امور اجتماعی تأسیس کرده و از حمایت مالی شیوخ عرب کویت و عربستان برخوردار است.

وی با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه اعتراف کرد که سازمان جاسوسی اسرائیل اطلاعات کافی درباره مسیر تونل‌های زیر زمینی فلسطینی‌ها نداشته است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه