متاسفانه قرائت قرآن بر فهم آن برتری یافته است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گلستان با بیان اینکه اصل در خواندن قرآن، فهم آن است، از اینکه در جامعه به قرائت قرآن نسبت به فهم آن اهمیت بیشتری داده می ‏شود، ابراز تاسف کرد.

به گزارش زرین نامه ؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گلستان، روز گذشته (27 شهریور) در جلسه این شورا اظهار داشت: خواندن قرآن راهی برای ورد به بهشت واقعی پروردگار است.

وی با بیان اینکه خواندن قرآن به تنهایی، اصل نیست، حقیقت بهشت را قرآن عنوان کرد و افزود: بهشت، مراتبی دارد که این مراتب، قرآنی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: خواندن قرآن، ثواب دارد، اما نباید ما را از حقیقت آن که فهم این کتاب آسمانی است، دور کند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: هنگام دعا کردن به دلیل اینکه اظهار ضعف و ناتوانی به درگاه باریتعالی می کنیم، خواندن متن عربی معنا ندارد، اما خواندن قرآن دارای ثواب است که از این طریق انسان بتواند در کلام حق، تدبر کند.

وی با بیان اینکه کتاب سایر ادیان آسمانی مورد تحریف واقع شده اند، اظهار داشت: از ابتدا برای اینکه در قرآن تحریف نشود، به خواندن آن توصیه شد و بر همین اساس، تلاوت قران، ثواب دارد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن، راهنمای عمل انسان برای سعادت دنیوی و اخروی است، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) با همین کتاب آسمانی، جامعه جاهلی عرب را منقلب کرد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: این تغییر و دگرگونی بواسطه تلاوت قرآن نبود، چه بسا کسانی قرآن می خوانند اما قرآن آنها را لعنت می کند.

به گفته وی، خواندن قرآن به تنهایی آدم ساز نیست، بلکه نبی مکرم اسلام (ص) با حقیقت، روح و فرهنگ قرآنی توانست جامعه کذایی عرب را به جایی برساند که پرچم علم و افتخار را بلند کنند.

امام جمعه گرگان ملاک برتری انسان ها را تقوا عنوان و تاکید کرد: برای رسیدن به تقوا باید قرآن را بفهمیم و در وجود خود نهادینه کنیم.

آیت الله نورمفیدی افزود: انسان به هر میزان که با قرآن مانوس و کلام الهی در وجودش محقق شده باشد، نزد پروردگار، امتیاز کسب می کند./شبستان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه