مرزهای ایستادگی را باید با ادبیات دفاع مقدس معنا کرد

ارشد نظامی ارتش در استان‎های مازندران و گلستان با تاکید بر آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح مرزهای ایستادگی را باید با ادبیات دفاع مقدس معنا کرد.

به گزارش زرین نامه ؛ منصور خمری پیش از ظهر امروز در مراسم رژه حماسی نیروهای مسلح که به مناسبت گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس در شهر گرگان برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای مسلح آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن منطقه‎ای و فرامنطقه‎ای را دارد و برای دفاع از مظلوم و هویت انسانی با دستور فرماندهی کل قوا آماده است.

وی دستیابی ایران به تجهیزات نوین نظامی، خودرویی و سخت‎افزاری را از مهمترین دستاوردهای نیروهای مسلح برشمرد و تصریح کرد: ایران در تمامی صحنه‎ها گوش به فرمان مقام معظم رهبری به سمت پیشرفت و تعالی در حرکت است.

ارشد نظامی ارتش در استان‎های مازندران و گلستان با اشاره به شعار سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» خاطرنشان کرد: راهکار برون‎رفت از مشکلات با تدبیر داهیانه مقام معظم رهبری ارائه شده است لذا باید با نهادینه کردن دو مقوله فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، کارایی و اثربخشی آن را به نمایش بگذاریم.

خمری بیان داشت: فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و سالروز آغاز جنگ تحمیلی فرصت مناسبی برای بازنگری منصفانه و واقع‎بینانه وقایع تاریخ است و اینکه ارتش و نیروهای سپاه و بسیج به همراه آحاد ملت با کمترین امکانات در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کرده و پیروزمندانه از این آزمون بیرون آمدند.

وی نقش نیروهای جان برکف ایران اسلامی و حماسه‎آفرینان شاهد و ایثارگر را مهم خواند و گفت: سال‌های دفاع مقدس بهانه‎ای برای حضور شیرمردان بی‎ادعایی بود که شور و شعف را به ودیعه گذاشتند تا پیروزی انقلاب اسلامی رقم بخورد.

ارشد نظامی ارتش در استان‎های مازندران و گلستان بر ضرورت اتحاد و وحدت جامعه اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: نیروهای مسلح در حریم ولایت همچون بازوانی توانا و چشمانی بینا از آرمان‎های انقلاب اسلامی دفاع می‎کند.

خمری اظهار داشت: مسئولیت انتقال تاریخ سراسر حماسه دوران درخشان دفاع مقدس باید نسل به نسل انتقال پیدا کند چراکه این مهم بازتاب عزت و اقتدار انقلاب اسلامی است.

به گزارش فارس؛ در نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه باصلابت نیروهای مسلح استان گلستان همزمان با سراسر کشور برگزاری شد.

مراسم رژه نیروهای مسلح گلستان صبح امروز همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس با محوریت «رزمندگان، نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار» در میدان بسیج شهرستان گرگان آغاز شد.

مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور مقامات ارشد استان گلستان، مردم شهیدپرور شهرستان گرگان، یگان‎های نمونه نیروهای مسلح اعم از سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و بسیج مردمی آغاز شده است.

رژه نیروهای مسلح استان گلستان در شهرستان‎های گرگان، آزادشهر و گنبدکاووس برگزار می‎شود و در راستای باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‎های هفته دفاع مقدس هفت کمیته در گلستان فعال است.

دیدار با خانواده‎های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، غبارروبی گلزار شهدا، حضور دانش‎آموزان در پادگان‎های نظامی، تجلیل از سربازان نمونه یگان‎های نیروهای مسلح، سخنرانی فرماندهان در مراکز علمی، برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‎های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، سخنرانی فرماندهان در خطبه‎های نمازجمعه و ویزیت رایگان مردم در مصلی در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‎شود.

برگزاری رژه حماسی نیروهای مسلح در آغازین روز از هفته دفاع مقدس؛ یکبار دیگر قدرت و ابهت جمهوری اسلامی ایران و اقتدار نیروهای مسلح کشورمان را به رخ جهانیان خواهد کشید./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه