بیانیه مدیریت حوزه علمیه گلستان درباره سیاست های کل علم و فناوری

مدیریت حوزه علمیه استان گلستان با انتشار بیانیه ای درباره سیاست‌های کلی «علم و فناوري» ابلاغی مقام معظم رهبری آمادگی خود را برای کمک به اجرای هرچه بهتر این سیاست‌ها اعلام کرد.

به گزارش زرین نامه؛ متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ابلاغ سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده دغدغه ایشان در مسائل مختلف کشور است و مسئولان و مردم باید دست در دست هم دهند و در تحقق این سیاست‌ها بکوشند.

سیاست‌های کلی «علم و فناوري» که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، در بر گیرنده اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است که با تلاش و پشتکار می‌توان به آن‌ها جامه عمل پوشاند.

آنچه که در این سیاست‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته، جهاد علمی است. همانطور که در شعار سال 93 آمده است مدیریت جهادی یکی از مهم ترین فعالیت‌های مدیران نظام اسلامی خواهد بود. طراحی یک الگو و ساختار جامع می‌تواند نظام را تحقق این سیاست‌ها کمک کند.

همچنین بند 5-3 به تحكيم و تعميق پيوند حوزه و دانشگاه اشاره دارد و مدیریت حوزه علمیه گلستان نیز با بهره گیری از اساتید و دست اندرکاران حوزه، با تعامل و همکاری با دانشگاهیان به اجرای این بند اهتمام خواهد ورزید.

ضمن این که طراحی یک ساختار جامع برای نیل به این سیاست‌ها امری انکار ناپذیر است، مدیریت جهادی، وضع قوانین، حمایت و نظارت دستگاه‌ها بر حسن اجرا نیز الزامی است.

اجرای کامل این سیاست‌ها یقینا ايران را به مركز ثبت مقالات علمي و جذب نتايج پژوهش‌هاي محققان، نخبگان علمي و نوآوران ساير كشورها بويژه جهان اسلام تبدیل خواهد کرد.

در پایان ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری جهت ابلاغ سیاست‌های کلی، این مرکز آمادگی خود را برای کمک به اجرای هرچه بهتر این سیاست‌ها اعلام می‌دارد.

مدیریت حوزه علمیه استان گلستان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه