سینماگران باید بیگانگی نسل جدید با فرهنگ دفاع مقدس را مرتفع کنند

یک مدرس دانشگاه گفت: سینماگران باید بیگانگی نسل جدید با فرهنگ دفاع مقدس و جنگ را مرتفع کنند.

به گزارش زرین نامه ؛ ولی‎الله شهابی بعد از ظهر امروز در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در گرگان اظهار کرد: سینماگران باید بیگانگی نسل جدید را با فرهنگ دفاع مقدس و جنگ مرتفع کنند و جلوه‎های مختلف این فرهنگ را به نسل جوان انتقال دهند.

وی با تاکید بر اینکه سینماگران باید نقش ملموس ولایت در جنگ را نشان دهند، تصریح کرد: در کنار پرداختن به موفقیت‎های دفاع مقدس باید صحنه‎های ناموفق نیز به تصویر کشیده شود.

این کارشناس هنری؛ نقش سینماگران دفاع مقدس را بسیار خطیر خواند و افزود: تاریخ دفاع مقدس باید در قالب فیلمی گویا ارائه شود تا برای نسل جوان درس‎آموز باشد.

شهابی با بیان اینکه عناصر و عوامل متعددی در مدیریت دفاع مقدس نقش‎آفرین بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر وجود ولایت و پشتوانه مردمی، عناصر فرهنگی نظیر نواختن مارش‎های پیروزی، فیلم، رسانه‎های سمعی بصری، مداحی، مرثیه خوانی و اشعار حماسی هر کدام به نوعی در پیروزی نقش داشتند.

وی با تاکید بر اینکه خلاءهای سینمای دفاع مقدس باید مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: دفاع مقدس از جنس ولایت سبب شد تا این صحنه باعث کرامت ایران اسلامی شود.

این مدرس دانشگاه؛ خودمحوری، خودرای بودن و فاصله گرفتن از ولایت را دلایل شکست خواند و گفت: در زمان بنی‎صدر، صدام توانست در 6 روز به اهداف خود برسد اما پس از عزل بنی‎صدر استراتژی و دکترین جنگ عوض شده و مدیریت کلاسیک به مدیریت جهادی و ولایی تبدیل شد و همین امر موفقیت‎های زیادی برای ایران اسلامی رقم زد.

شهابی با بیان اینکه شکست حصر آبادان یکی از عنایات خدا بود، یادآور شد: صورت جنگ باید بازخوانی شود این محور به معنای پرداختن به خاطرات و خطرات نیست بلکه عنایات خاص خداوند باید به تصویر کشیده شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه