برنامه‌های آموزشی رسانه ملی کاربردی نیست

یک مشاور کنکور در صدا و سیما گفت: برنامه‌های آموزشی رسانه ملی کاربردی نیست و صدا و سیما به دلیل مشکلات، این برنامه‌های آموزشی را می‎فروشد.

به گزارش زرین نامه ؛ شهاب‎الدین یخچالی عصر پنجشنبه در همایش «مشاوره تحصیلی گروهی آیه‌های تمدن» که به همت بسیج دانش‌آموزی استان گلستان و «موسسه خدمات علمی و مشاوره رزمندگان اسلام» اظهار کرد: 95 درصد افت تحصیلی ویژه دانش‌آموزان مقاطع اول دبیرستان به واسطه سنگینی دروس سال اول دبیرستان است.

وی تصریح کرد: ضعف تحصیلی در پایه اول دبیرستان ضعف تحصیلی در مقاطع دیگر را نیز به همراه دارد و دانش‌آموزی که سال اول تحصیلی را به خوبی بگذراند در مقاطع دیگر موفق هستند.

یخچالی ادامه داد: هفت دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه مهندسی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه تهران دانشگاه‌های مطرح و برتر کشور هستند و برای قبولی در این دانشگاه‌ها نیاز است دانش‌آموزان در طی چهار سال تحصیلی برنامه‌ریزی مناسب درسی را داشته‌ باشند.

*همچنان صندلی دانشگاه‎های آزاد خالی مانده ‌است

مشاور و عضو اتاق فکر موسسه رزمندگان اسلام خاطرنشان شد: در کنکور امسال 900 هزار داوطلب شرکت کردند و این در حالی است که صندلی دانشگاه‎ها بیش از یک میلیون و 400 هزار دانشجو پذیرش می‌کرد و همچنان صندلی دانشگاه‎های آزاد خالی مانده ‌است.

وی دانشگاه رفتن را ملاک تحصیل نداست و بیان ‌داشت: به گفته مسئولان 65 درصد از فارغ‎التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند، چراکه دانشگاه‎ها تنها 10 درصد به نتیجه تحصیلی فکر می‌کنند.

یخچالی‌برنامه‌های آموزشی صدا و سیما را موثر نداست و گفت: به دلیل مشکلات مالی، صدا و سیما آنتن اجرا این برنامه‌های آموزشی را می‎فروشد و متاسفانه در شهرستان‌ها دانش‌آموزان به خرید بسته‌های آموزشی مبادرت می‎کنند و از فضای کلاس فاصله می‌گیرند و در نهایت به رشته ایده‌آل و مطلوب خود نمی‎رسند.

*بسته‌های آموزشی در تهران کمتر مورد استقبال دانش‌آموزان است

این مشاور کنکور با بیان اینکه در تهران بسته‌های آموزشی کمتر مورد استقبال دانش‌آموزان است، افزود: متاسفانه در برنامه‌های آموزشی صدا و سیما فضای استرس برای دانش‌آموزان به وجود می‌آورند و دانش‌آموز را بر می‌انگیزند که بدون استفاده از تکنیک و فیلم‌های آموزشی موفق نیست.

یخچالی ادامه داد: در حال حاضر تبلیغی از تلویزیون پخش می‎شود با این مضمون که رتبه‌های برتر کنکور از پکیج آن موسسه استفاده می‌کنند و این در حالی است که این موسسه چند ماه شکل گرفته و در سال گذشته هیچ بسته آموزشی را به بازار عرضه نکرده است.

وی برنامه‌های آموزشی رسانه ملی را کاربردی ندانست و بیان‌ داشت: استرس در بین دانش‌آموزان استرسی کاذب است و با تلاش و اتکا به کتاب درسی هم می‎توان به موفقیت رسید./فارس