فضای مجازی به دنبال شهوت رانی میان نسل جدید/ «نماز» درمانگر فحشاست

سرپرست مرکز تخصص نماز کشور از آمادگی این مرکز برای آموزش روش های نوین ترویج نماز به فعالان فرهنگی خبر داد و گفت: فضای مجازی به دنبال شهوت رانی میان نسل نو است و چیزی که می تواند درمانگر این آسیب ها باشد، ترویج فرهنگ و اقامه نماز است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل ولی خانی در هشتمین اجلاس نماز استان گلستان با اشاره به آموزش 80 نفر از فعالان فرهنگی این استان در مرکز تخصصی ترویج فرهنگ دعوت به نماز، اظهار کرد: استان گلستان همواره جزو سه استان برتر کشور در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز بوده است.
 وی با اشاره به اهمیت نماز گفت: 19 هزار روایت از ائمه اطهار (ع) در زمینه نماز داریم که این نشانه اهمیت نماز است.
 ولی خانی با اشاره به آسیب فضای مجازی در ایام شیوع بیماری کرونا بر اعتقادات نسل جوان و نوجوان، اظهار کرد: فضای مجازی بلایی بر سر فرزندان ما آورده است که وقتی با آن ها درباره خدا، آخرت و... حرف میزنیم، می گوید چه کسی دیده است. در حالی که مغز نوجوان تا پیش از این، بیشتر انتزاعی عمل می کرد و بر مبنای عقل و منطق، مسائل را می پذیرفت.   
وی به تاثیرپذیری نوجوانان از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این اثرپذیری به اندازه ای است که پدری اظهار می کرد، وقتی در خانه از فرزندم می خواهم به نانوایی رفته و نان بخرد، با من مخالفت می کند و وقتی همین درخواست را در فضای مجازی و واتساپ از او می کنم، در پاسخ بدون هیچ مخالفتی می پذیرد و انجام می دهد.
سرپرست مرکز تخصصی نماز کشور اذعان کرد: فضای مجازی دارد نسل نو را به سمت فحشا و شهوت رانی می برد و چیزی که درمانگر فحشاست، نماز است.
 ولی خانی با بیان اینکه معتقدیم دعوت نوجوان به سوی نماز، باید شیوه مند و تخصصی باشد، تاکید کرد: ما آماده هستیم که هر جمع اعم از دانشجویان، فرهنگیان و فعالان فرهنگی را در زمینه شیوه ها، روش ها و مهارت‌های نوین تربیتی و اعتقادی آموزش دهیم تا به صورت دقیق تر و علمی تر با نسل نو ارتباط برقرار کرده و به آن ها آموزش دهند.
 وی با تاکید بر اهمیت خانواده در نماز دوستی نوجوانان، گفت:در تحقیقی بررسی کردیم، 90  درصد دانش آموزانی که نماز می خوانند، از سوی خانواده به این عمل خداپرستانه دعوت شده اند.

انتهای خبر/