معرفی بستههای آموزشی در کتابهای درسی از سال تحصیلی آینده
زرین نامه: رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: اجزای مناسب بستههای آموزشی در پایان یکی از کتابهای درسی هر پایه تحصیلی معرفی خواهد شد.
به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست هماندیشی ناشران آموزشی سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، تأکید کرد: ناشرینی که در مسیر اهداف آموزش و پرورش قدم برمیدارند، شایسته تقدیر و احترام هستند؛ آنها با وجود امکان انتخابهای پر سود دیگر، برای موفقیت دانشآموزان این سرزمین، سرمایهها و توانمندیهای خود را بهکار گرفتهاند.
وی با اشاره به اینکه کتابهای آموزشی با روح و جان و سلامت آینده فرزندان این مرز و بوم، سرکار دارند و حساسیت و اهمیت آن اگر بیشتر از موضوعات جسمانی نباشد، کمتر نیست، ادامه داد: با راهاندازی "پخش مدرسه" و مشارکت نمایندگان آن در استانها و شهرستانها، توزیع مناسب منابع آموزشی و تربیتی استاندارد به سهولت انجام خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، جزو معدود کشورهای منطقه است که دارای سند تعلیم و تربیت است، خاطر نشان کرد: در سند برنامه درسی ملی پنج عنصر تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق در چهار عرصه ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با خلق و خلقت، در 11 حوزه یادگیری بهصورت بههم پیوسته و با محوریت ارتباط با خدا تبیین و تدوین شده است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش هدف دستگاه تعلیم و تربیت را شکوفایی فطرت و دستیابی به مراحلی از حیات طیبه دانست و افزود: وظیفه آموزش و پرورش در این مسیر مداخله برای تسریع، تعمیق، تسهیل و دقت در شکوفایی استعدادهای درونی است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، از آشفتگی بازار نشر آموزشی و ایجاد اختلال در امر آموزش شکایت کرد و گفت: در پایان کتابهای درسی جدیدالتألیف، 4 صفحه به معرفی کتابهای برگزیده آموزشی و کمک آموزشی، جهت استفاده دانشآموزان، معلمان و خانوادهها تخصیص یافته است.
وی افزود: اجزای مناسب بستههای آموزشی (کتاب راهنمای معلم، کتاب کار دانشآموز، فیلم آموزشی، ویژهنامه رشد، محتوای الکترونیک، نرمافزار آموزشی و کتابهای مناسب آموزشی، تربیتی، فرهنگی)، در پایان یکی از کتابهای درسی هر پایه تحصیلی معرفی خواهد شد.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را باید به جای یک نهاد آموزشی صرف، به مثابه نهاد فرهنگی، تربیتی و آموزشی دانست، گفت: بستههای آموزشی باید منجر به رشد معنوی، ذهنی و خلاقیت و مهارت دانشآموزان شود./فارس
ارسال دیدگاه