31 تماس تلفنی با سامانه 1590 گرفته شد/عمده شکایات مردمی در نحوه ارائه خدمات
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گلستان در خصوص تماسهای تلفنی با سامانه 1590 «سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی برنامه تحول نظام سلامت» گفت: از ابتدای اسفند 93 تاکنون 31 تماس تلفنی با این سامانه ثبت شده است.
به گزارش زرین نامه؛ علیرضا صفایی پیش از ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در این مدت 31 تماس با سامانه 1590 گرفته شد که 26 مورد آن در ساعات اولیه پیگیری و رفع شد و پنج مورد از شکایات منجر به تشکیل پرونده شده است.
وی عمده شکایات مردمی با سامانه 1590 را در زمینه نحوه ارائه خدمات دانست و تصریح کرد: در راستای نظارت بر عملکرد استان در بخش بهداشت و سلامت؛ سامانههای 1490 «پاسخگویی به شکایات مردمی در زمینه بهداشت، غذا و دارو»، سامانه 1590 «پاسخگویی به شکایات مردمی برنامه تحول سلامت» و سامانه 1690 «ستاد رسیدگی به قصورات پزشکی» فعال است.
تسریع خدماترسانی به مردم آسیبدیده در اولویت است
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گلستان افزود: از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون 24 مورد شکایت در سامانه 1490 ثبت شد که 80 درصد آن مورد رسیدگی قرار گرفت و مابقی شکایات نیز در حال پیگیری است.
صفایی با بیان اینکه فعالیت مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی، موازیکاری با فعالیتهای جمعیت هلالاحمر نیست، خاطرنشان کرد: فوریتهای پزشکی و اقدامات درمانی جزو اولویت های ما است و فعالیت جمعیت هلالاحمر به عنوان نقطه قوت نظام و نقطه فرصت برای خودمان است تا خدماترسانی به مردم آسیب دیده تسهیل و تسریع یابد.
14 نمونه مواد غذایی مشکوک به آزمایشگاه گزارش شد
وی در خصوص وضعیت نظارت در حوزه دارو و غذا در استان گلستان اظهار کرد: 50 مورد سرکشی از داروخانههای استان صورت گرفت، یکسری بیماران سرطانی و بدحال داشتیم که 45 مورد به اورژانس مراجعه و دارو دریافت کردند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گلستان در پایان با بیان اینکه 14 مورد نمونه مواد غذایی مشکوک به آزمایشگاه گزارش شده است، عنوان داشت: از این تعداد پنج مورد قابل مصرف و دو مورد غیرقابل مصرف تشخیص داده شده است.
انتهای پیام/م
ارسال دیدگاه