ارسال روزانه 45 میلیون پیامک تبلیغاتی به تلفن‎های همراه / از این وضعیت شاکی هستیم

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‎الملل شرکت مخابرات ایران گفت: حدود 63 میلیون مشترک تلفن همراه داریم که روزانه 45 میلیون پیامک تبلیغاتی به آنها ارسال می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ داوود زارعیان پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش روابط عمومی‎های استان گلستان در گرگان اظهار کرد: در ارسال پیامک‎های تبلیغاتی عدم توازن وجود دارد، به گونه‎ای که برای 20 میلیون مشترک هیچ پیامکی نمی‎رود و برخی مشترکان نیز 10 تا 20 پیامک تبلیغاتی دریافت می‎کنند.

وی بر ضرورت ساماندهی پیامک‎های تبلیغاتی تاکید کرد و افزود:‌ ساماندهی پیامک‎های تبلیغاتی اعتماد مردم به مخابرات را افزایش می‎دهد تا آنها پیام‎های درست را بگیرند اما وقتی مردم با انبوهی از پیامک مواجه می‎شوند بدون توجه به درست یا نادرست بودن آنها را حذف می‎کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‎الملل شرکت مخابرات ایران افزود: وضعیت نابه‌سامان پیامک‎های تبلیغاتی ناشی از عملکرد دستگاه‎های مختلف اجرایی است، حجم پیام بالا رفته که باید مدیریت شود، برخی روابط عمومی‎ها نیز در ارسال پیامک افراطی عمل می‎کنند که بنده نیز از این وضعیت شاکی هستم.

زارعیان با بیان اینکه حجم پیامک‎های تبلیغاتی بالا نیست، گفت: به طور میانگین هنوز روزانه آمار پیامک تبلیغاتی ما به یک مشترک هم نمی‎رسد.

وی بیان داشت: وقتی همه فضاهای اطلاع‎رسانی دچار افراط و تفریط شود آسیب‎زاست و پیامک یکی از این حوزه‎ها محسوب می‎شود، ما حتی در فضای رسانه‎ای نیز این آسیب‎ها را داریم به طوری که مابین فیلم‎های تلویزیونی پیام‎های تبلیغاتی نیز دیده می‎شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‎الملل شرکت مخابرات ایران از روابط عمومی ادارات خواست که انتقادپذیر باشند و اگر خبرنگار به آنها تهمت زد، به آنها بد و بیراه نگویند، خیلی بد است که به خبرنگاران دروغ بگویید که بعدا با آنها مصاحبه خواهید کرد و یا اینکه به آنها گفته شود که بروید و بعدا بیایید.

زارعیان خطاب به روابط عمومی ادارات گفت: دیگران را سر کار نگذارید، اطلاعات گمراه‎کننده ندهید، توپ را در زمین دیگران نیندازید، با مصاحبه‎های جنجالی آب را گل‎آلود نکنید، از دادن اطلاعات به خبرنگاران رسانه‎ها طفره نروید، رسانه‎ها را سردرگم نکنید.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی‎ها باید ابتدا با خودشان صادق و روراست باشند، تاکید کرد: خبرنگار اصلا رقیب روابط عمومی نیست، نباید از خبرنگاران فرار کنید، هر چه بیشتر از آنها فرار کنید، آنها بیشتر به دنبال شما می‎آیند.

زارعیان‌ خطاب به روابط عمومی‎ها گفت: همواره باید ارتباط خود را با خبرنگار حفظ کنید،‌ در مصاحبه‎ها هیچ‎وقت به خبرنگار نگوئید فلان مطلب را ننویس چون خبرنگار فکر می‎کند اطلاعات مهمی است و آن را نگارش می‎کند.

زارعیان به دلایل شایعات رسانه‎ای پرداخت و گفت: وقتی جای ابهام یا جای خالی در اطلاع‎رسانی روابط عمومی پدید آید باعث بروز شایعه می‎شود، مثلا می‎گویند مذاکرات برگزار شد، جلسه مهمی گذاشتند اینها جای خالی است که باعث بروز شایعه می‎شود، بنابراین روابط عمومی ادارات یا اطلاعیه‎ای را ندهند و یا اگر می‎دهند آن اطلاعات باید درست باشد.

وی بیان داشت: هنوز نتوانسته‎ایم جامعه را به سمت مجازی شدن پیش ببریم اما رشد آن در کشور خوب بوده است، البته باید برای نهضتی که در کشور راه‎اندازی شده باید پیوست فرهنگی در حوزه‎های مجازی و اینترنت نوشته شود./فارس

انتهای پیام/م